Problem med internetanslutning efter uppgradering till W10

Permalänk
Medlem

Problem med internetanslutning efter uppgradering till W10

Hej!
Gjorde tidigare ett femte försök att installera Windows 10 i hopp om att internet den här gången skulle fungera bättre. Det gör det inte. Oavsett vilken webbläsare jag använder strular laddningen av sidor.

I Edge får jag ofta "Det går inte att nå den här sidan." medan Chrome säger "Den här webbsidan är inte tillgänglig ERR_CONNECTION_TIMED_OUT". Uppenbarligen är det problem med att ladda internetsidor. Korta stunder går det dock utmärkt att ladda sidor, för att sedan gå långsamt, för att nästa stund inte gå alls.

Det roliga, alternativt tråkiga, är att jag har en stream öppnad i Twitch och den fungerar utmärkt, när den väl har laddats. Den påverkas inte alls när jag försöker öppna nya sidor.

Min hårdvara är gammal. Intel i7 920, ASUS Rampage II Extreme. Är det bara att kasta in handduken och återgå till Windows 7 eller finns det något att göra för att få Windows 10 att fungera tillfredsställande?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för 3dje parts program? antivirus ? brandvägg?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kan jag gissa att du har avast som antivirus eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Det såg ut att inte bli några svar - därför installerade jag Windows 7 och lät tråden falla i glömska. Det enda 3:e-partsprogram jag har haft installerat var Chrome. Vi pratar alltså om en helt fräsch installation av Windows 10.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.