Fel vikt när jag ska skicka dator.

Permalänk

Fel vikt när jag ska skicka dator.

Fel forum kanske men jag ska skicka min stationära dator, uppskattade att den skulle bli ca 10 kg, men den är närmare 12 kg med kartong och allt. Klantigt att inte väga den innan jag vet men hur gör jag? Priset är detsamma för 10 och 12 kg på posten, blir det nå konsekvenser när jag sen ska skicka den?

Permalänk
Medlem

Hänger inte med på frågan överhuvudtaget? Du har angett att den väger ca. 10 kg, den väger 12 kg vilket är ca. 10 kilo?

Har du bokat upphämtning med ett fraktföretag, är det köparen elelr vad det nu rör sig om som blir sur om datorn väger mer än vad denne trodde, etc. etc.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Använder DHL på jobbet och då räcker det att uppskatta vikten på ett ungefär bara, förmodligen samma på posten.

Man ska dock inte skicka packet över 35 kg med för låg angiven vikt, det blir ett jävla liv då dom max får lyfta just 35 kg för att deras försäkringar ska gälla osv.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är alltid en cirkavikt. Kan tänka mig att transportören faktiskt väger kollit iaf men gör inte större ändringar på +- några kilon.

Permalänk

Okej låter bra, tack!

Som sagt står det ju samma pris för 10 och 12 kg på postens hemsida, så borde ju inte vara några problem men tänkte dubbelkolla med lite vettigt folk först så att jag inte gör en stor tabbe.

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Hänger inte med på frågan överhuvudtaget? Du har angett att den väger ca. 10 kg, den väger 12 kg vilket är ca. 10 kilo?

Har du bokat upphämtning med ett fraktföretag, är det köparen elelr vad det nu rör sig om som blir sur om datorn väger mer än vad denne trodde, etc. etc.

Fraktar genom posten och på frakthandlingen står det 10kg när jag nu vägde den så är den närmare 12kg, tänkte om det kanske blir strul om jag nu skrivit fel och dom märker det.