Qpad qh-90 strular med micen

Permalänk
Medlem

Qpad qh-90 strular med micen

Hejsan! jag har problem med min mic på mitt headset. datorn hittar allt men jag kan inte prata i micen fast den är standardenhet. det som händer är att det som hörs i mina lurar spelas upp som ljud via micen till andra men jag kan inte prata med dom

Nån som har en lösning eller vet helt enkelt vad det är skriv

// Gwikman

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

Hejsan! jag har problem med min mic på mitt headset. datorn hittar allt men jag kan inte prata i micen fast den är standardenhet. det som händer är att det som hörs i mina lurar spelas upp som ljud via micen till andra men jag kan inte prata med dom

Nån som har en lösning eller vet helt enkelt vad det är skriv

// Gwikman

Har du kopplat in mikrofonen i högtalar uttaget och högtalarna i mikrofonuttaget :')?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Har du kopplat in mikrofonen i högtalar uttaget och högtalarna i mikrofonuttaget :')?

Allt är rätt kopplat. får ljudet i i lurarna också sen funkade det igår... köpte även headsetet igår

Permalänk
Medlem

Har inte mutat micen på sladden!

Permalänk
Medlem

tror ni micen är trasig redan

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

tror ni micen är trasig redan

Tjena.
Micken kan va sönder men jag är 100% säker på att det är en inställning i ljudet.
Välj inspelningsenheter och se så att micken är aktiverad och standardenhet.
Markera Mikrofon , välj egenskaper , välj Nivåer. Se till så att mikrofonförstärkning är på 0,0db
Börja med det , jag hade mikrofonförstärkning på max av nån anledning och det blev skit.

Prova annars att söka på Google , finns många länkar man kan testa.
Glömde att fråga vilket program du kör på när ni spelar? Teamspeak , Ventrilo eller nått annat?
Har också ett QH/90
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Tjena.
Micken kan va sönder men jag är 100% säker på att det är en inställning i ljudet.
Välj inspelningsenheter och se så att micken är aktiverad och standardenhet.
Markera Mikrofon , välj egenskaper , välj Nivåer. Se till så att mikrofonförstärkning är på 0,0db
Börja med det , jag hade mikrofonförstärkning på max av nån anledning och det blev skit.

Prova annars att söka på Google , finns många länkar man kan testa.
Glömde att fråga vilket program du kör på när ni spelar? Teamspeak , Ventrilo eller nått annat?
Har också ett QH/90
Mvh / Mange

har kontrollerat allt dett och det är som det ska.. det som är att nu kommer inte ljudet i lurarna utt till dom andra som jag pratar med.. använder ts3 och skype även testat steam call

Permalänk
Medlem

Låter som du har "What you hear" istället för micen i settings, men du säger att du har kollat det så då vettetusan.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Låter som du har "What you hear" istället för micen i settings, men du säger att du har kollat det så då vettetusan.

polare sa att det knastrade till igår i micen sen blev det sämre/lägre ljud från mig till han

Permalänk
Medlem

Kanske fått ett måndagsexemplar då. Testa hos en polare innan skicka tillbaka kanske?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Tjejen köpte ett QH-90, micen sög, massa sprak och statiska ljud. Installerade om drivrutinerna och voila! Problemet löst.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk

haft massa strul med qpads hörlurar lämna tillbaka de om du har lust de ger dig nya på fem minuter verkar vara ett vanligt problem att hörlurarna lägger av..

Permalänk
Medlem

var och bytte ut dom. fick nya dom nya fungerade från torsdag tills idag sen slutade dom bara. är det min dator som grillar dom eller är det bara helt värdelösa lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

var och bytte ut dom. fick nya dom nya fungerade från torsdag tills idag sen slutade dom bara. är det min dator som grillar dom eller är det bara helt värdelösa lurar?

Lurarna är väldigt bra. Micken kan ju vara sämre dock. Jag kör med en blue yeti själv så jag har inte problemet. Du kanske ska kolla så inte ren spänning går genom ljudingångarna

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Lurarna är väldigt bra. Micken kan ju vara sämre dock. Jag kör med en blue yeti själv så jag har inte problemet. Du kanske ska kolla så inte ren spänning går genom ljudingångarna

det som är konstigt är att jag har haft ett par steelseries siberia v2 som fungerar felfritt

Permalänk
Medlem

testade även nu på en annan dator och det funkade inte med qpad men med siberia v2 funkade det...