Dell XPS 15 med Skylake release? redan nu till veckan?

Permalänk
Medlem

Någon mer som har råkat ut för att datorn helt plötsligt får sig en "black screen" och är helt omöjlig att starta? Letat runt lite på nätet och det verkar som moderkortet på en del datorer bara lägger av?

D+PowerOn gör att skärmen blinkar i en massa färger innan den lägger av.
I övrigt händer ingenting, bakgrundsbelysningen går igång, caps lock svarar dock inte.
Ingen logga, ingenting. Mest svart.

@Dellcare

Permalänk

@noyce:

Hej noyce,

Om du skickar mig din servicetag i ett PM så ska jag titta närmare på ditt problem.

Med vänliga hälsningar,

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

@noyce:

Hej noyce,

Om du skickar mig din servicetag i ett PM så ska jag titta närmare på ditt problem.

Med vänliga hälsningar,

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Jag ringde supporten imorse, så kommer hit en tekniker som ska byta ut moderkortet imorgon redan.
Tack ändå!

Permalänk
Medlem

@DellCare

Jag köpte mig en XPS 15 för dryga året sedan. Men på grund av 3 förseningar av produkten fick den avbokas då jag skulle flytta till australien. Köpte en XPS 13 i Australien då jag genom er fick veta att det inte skulle vara några problem att flytta över garantin till Sverige när jag väl flyttar tillbaka. Vilket nu har skett, jag är tillbaka, men har snart väntat på svar från er i 3 veckor om att flytta hit garantin utan framgång. Och inte går det att chatta mer er på hemsidan heller,. Chatten har varit nere/full sedan den 22 december för mig.

Är detta något du kan ordna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

@DellCare

Jag köpte mig en XPS 15 för dryga året sedan. Men på grund av 3 förseningar av produkten fick den avbokas då jag skulle flytta till australien. Köpte en XPS 13 i Australien då jag genom er fick veta att det inte skulle vara några problem att flytta över garantin till Sverige när jag väl flyttar tillbaka. Vilket nu har skett, jag är tillbaka, men har snart väntat på svar från er i 3 veckor om att flytta hit garantin utan framgång. Och inte går det att chatta mer er på hemsidan heller,. Chatten har varit nere/full sedan den 22 december för mig.

Är detta något du kan ordna?

Oj, du har alltså lyckats få kontakt via chatten i Sverige? För mig har den varit stängd de gånger jag försök i säkert 2 år nu.

Hoppas det löser sig med datorn i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Oj, du har alltså lyckats få kontakt via chatten i Sverige? För mig har den varit stängd de gånger jag försök i säkert 2 år nu.

Hoppas det löser sig med datorn i övrigt.

Så illa?
I Australien var chatten uppe konstant, sällan mer än någon minut kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Så illa?
I Australien var chatten uppe konstant, sällan mer än någon minut kö.

Jag försökte också med chatten under några dagar i månadsskiftet november-december utan någon som helst framgång. De var dock väldigt snabba och oerhört hjälpsamma på mail. Kruxet var att man måste ha ordernummer och grejer för att ens kunna skicka ett mail via deras webbformulär...

Om det inte funkar för dig kan jag nog skaka fram e-postadressen så du kan skicka direkt dit.

Permalänk
Skrivet av Mahti:

@DellCare

Jag köpte mig en XPS 15 för dryga året sedan. Men på grund av 3 förseningar av produkten fick den avbokas då jag skulle flytta till australien. Köpte en XPS 13 i Australien då jag genom er fick veta att det inte skulle vara några problem att flytta över garantin till Sverige när jag väl flyttar tillbaka. Vilket nu har skett, jag är tillbaka, men har snart väntat på svar från er i 3 veckor om att flytta hit garantin utan framgång. Och inte går det att chatta mer er på hemsidan heller,. Chatten har varit nere/full sedan den 22 december för mig.

Är detta något du kan ordna?

Hej @Mahti

Jeg har set din besked påp Twitter, og besvaret denne med et link til formularen "overførsel af ejerskab".

Beklager det sene svar, men vi har i øjeblikket et stor backlog da vi har haft lukket mellem jul og nytår, grundet sygdom og ferie.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

@DellCare

Är det möjligt att koppla in en usb c-monitor rakt in (bara med usb c kabel utan adapter) i en XPS 15 9550 och få ut bild?

mvh

Permalänk
Skrivet av EjjeZ:

@DellCare

Är det möjligt att koppla in en usb c-monitor rakt in (bara med usb c kabel utan adapter) i en XPS 15 9550 och få ut bild?

mvh

Hej @EjjeZ

Jeg har talt med vores tekniske support, og de mener at denne tilslutning skulle kunne fungere. Det er dog ikke noget vi har testet, så kan ikke give en 100% garanti, desværre.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

@DellCare: Okej, tack för svar

Permalänk
Medlem

Haft min xps15 (9550) 1 år nu. Plötsligt börjar trackpaden bli märkbart svår att trycka ned jämfört med tidigare. Är det någon mer som känner igen detta problem? Det känns precis som om det är skräp som hamnat under. En snabb googling förde mig till ett utbrett problem med svällande batteri som leder till att trackpaden "höjs upp" från sin ursprungliga plats och i princip blir obrukbar, men riktigt så illa är det inte hos mig, ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downtown:

Haft min xps15 (9550) 1 år nu. Plötsligt börjar trackpaden bli märkbart svår att trycka ned jämfört med tidigare. Är det någon mer som känner igen detta problem? Det känns precis som om det är skräp som hamnat under. En snabb googling förde mig till ett utbrett problem med svällande batteri som leder till att trackpaden "höjs upp" från sin ursprungliga plats och i princip blir obrukbar, men riktigt så illa är det inte hos mig, ännu.

Intressant. Precis detta har hänt på min. Men det var inte förrän jag läste ditt inlägg som jag inser att det kanske är batteriet som svällt! Tack för det tipset!

Och när jag sökte så hittade jag denna tråd bla.
http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/1...

Musplattan på min har lyft sig typ 3mm i framkant och det går inte att klicka på. Lenovo säger att då de endast hade 1 års garanti så får jag betala. Den kostade ju inte mer än typ 26,000 så mer kan man ju inte begära. (OBS: IRONI).

Så här ser min ut: Den skall egentligen ligga typ 0,5mm UNDER skalet...

Men att batteriet sväller måste väl vara någon typ av fabrikationsfel som du borde fixa även om den är 1,5 år gammal eller? Någon med tips på vem hos Dell man skall kontakta?

Permalänk
Skrivet av downtown:

Haft min xps15 (9550) 1 år nu. Plötsligt börjar trackpaden bli märkbart svår att trycka ned jämfört med tidigare. Är det någon mer som känner igen detta problem? Det känns precis som om det är skräp som hamnat under. En snabb googling förde mig till ett utbrett problem med svällande batteri som leder till att trackpaden "höjs upp" från sin ursprungliga plats och i princip blir obrukbar, men riktigt så illa är det inte hos mig, ännu.

Skrivet av magohl:

Intressant. Precis detta har hänt på min. Men det var inte förrän jag läste ditt inlägg som jag inser att det kanske är batteriet som svällt! Tack för det tipset!

Och när jag sökte så hittade jag denna tråd bla.
http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/1...

Musplattan på min har lyft sig typ 3mm i framkant och det går inte att klicka på. Lenovo säger att då de endast hade 1 års garanti så får jag betala. Den kostade ju inte mer än typ 26,000 så mer kan man ju inte begära. (OBS: IRONI).

Så här ser min ut: Den skall egentligen ligga typ 0,5mm UNDER skalet...
http://forumbilder.se/G8N39/20170630-102953.jpg?width=150

Men att batteriet sväller måste väl vara någon typ av fabrikationsfel som du borde fixa även om den är 1,5 år gammal eller? Någon med tips på vem hos Dell man skall kontakta?

Hej med jer

Prøv at send mig jeres service tag, og billeder i en privat besked, så vil jeg med glæde se på, hvilke muligheder vi har.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen / Kind regards

Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej med jer

Prøv at send mig jeres service tag, og billeder i en privat besked, så vil jeg med glæde se på, hvilke muligheder vi har.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen / Kind regards

Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Har skickat det till dig nu!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av downtown:

Haft min xps15 (9550) 1 år nu. Plötsligt börjar trackpaden bli märkbart svår att trycka ned jämfört med tidigare. Är det någon mer som känner igen detta problem? Det känns precis som om det är skräp som hamnat under. En snabb googling förde mig till ett utbrett problem med svällande batteri som leder till att trackpaden "höjs upp" från sin ursprungliga plats och i princip blir obrukbar, men riktigt så illa är det inte hos mig, ännu.

Skrivet av DellCare:

Hej med jer

Prøv at send mig jeres service tag, og billeder i en privat besked, så vil jeg med glæde se på, hvilke muligheder vi har.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen / Kind regards

Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Skrivet av magohl:

Har skickat det till dig nu!

Tjipp,
Vad hände med detta? Fick ni någon lösning?

Detsamma har börjat hända med min touchpad så fort datorn blir varm. Den höjs inte riktigt lika mycket, men ändå så pass att den i princip inte går att använda så fort datorn blir varm.

Finns såklart ingen garanti kvar på datorn, men räknas kassa batterier under fabrikationsfel?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Tjipp,
Vad hände med detta? Fick ni någon lösning?

Detsamma har börjat hända med min touchpad så fort datorn blir varm. Den höjs inte riktigt lika mycket, men ändå så pass att den i princip inte går att använda så fort datorn blir varm.

Finns såklart ingen garanti kvar på datorn, men räknas kassa batterier under fabrikationsfel?

http://forumbilder.se/H90P7/dsc02404s.JPG

Tjena DunderKlumpen,

Det räknas inte som ett fabrikationsfel, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig om din garanti har gått ut.

Du kan däremot ringa vår tekniska support som ska kunna ge dig ett kostnadsförslag för att byta ut batteriet. Du kan nå dem på 0858770527 (jag tror det är knappval 4 i menyn för teknisk support).

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Kanske lite sent inlägg men att musplattan resar sig har med batteriet att göra. Batteriet har ett konstruktionsfel som gör att det expanderar och då trycker på musplattan underifrån. Jag lyckades få mitt batteri kostnadsfritt utbytt av Dell trots att min garanti gått ut, dock med bara ett par månader. Detta eftersom jag kunde länka något gammalt utskick från Dell Support att just felet med batteriet var ett fabrikationsfel som Dell åtog sig att fixa även om garantin gått ut.

Förövrigt så kan jag tillägga att min XPS 15 9550 går på ganska bra, hur ser det ut för er andra?
Efter lite drygt tre års användning har dock lite småproblem börjat visa sig:
1. Vissa tangenter har börjat bli lite oresponsiva, troligtvis skit som kommit under
2. Datorn blir varmare och fläktarna går på även i vila
3. Under längre spelsessioner så stänger datorn ner sig själv och startar om

En grej jag har gjort för att åtgärda 2 och 3 är att undervolta CPUn (som så många andra har rekommenderat. Undervoltade med Intels XTU program med ca -145mV. Detta har gjort att datorn nu igen är helt tyst vid t ex webbsurf på sweclockers.com och att datorn nåt mycket lägre temperaturer vid spel osv. För att lösa problem 1 antar jag att jag får ta och öppna upp datorn och rengöra, eller är det någon annan som stött på problem med tröga tangenter?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rödskägg d ä:

Kanske lite sent inlägg men att musplattan resar sig har med batteriet att göra. Batteriet har ett konstruktionsfel som gör att det expanderar och då trycker på musplattan underifrån. Jag lyckades få mitt batteri kostnadsfritt utbytt av Dell trots att min garanti gått ut, dock med bara ett par månader. Detta eftersom jag kunde länka något gammalt utskick från Dell Support att just felet med batteriet var ett fabrikationsfel som Dell åtog sig att fixa även om garantin gått ut.

Jupp, jag öppnade och kollade och batteriet var helt uppsvällt. Jag fick samma utskick för länge, länge sedan. Skickade du ett mail till någon supportavdelning på Dell, eller ringde du något nummer?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jupp, jag öppnade och kollade och batteriet var helt uppsvällt. Jag fick samma utskick för länge, länge sedan. Skickade du ett mail till någon supportavdelning på Dell, eller ringde du något nummer?

Jag använde någon support via chatt som man kunde klicka sig fram till på dell.se

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rödskägg d ä:

Jag använde någon support via chatt som man kunde klicka sig fram till på dell.se

Ahh okej, ska försöka med det jag också då!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.