Be Quiet lanserar Silent Base 600

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet lanserar Silent Base 600

Tyska Be Quiet breddar chassisortimentet med den nya modellen Silent Base 600, där företagets tysta koncept tas till en mindre storlek kombinerat med en ljuddämpad fönsterlösning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bottenfilter som dras ut från baksidan - nej tack. Jag har krupit bakom mitt sista chassi för att göra rent PSU / bottelfläktfilter.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Ingen fantasi alls. Helt vanligt, standard, enkelt chassi. Det behövs mer nytänk gällande dagens chassin tycker jag. (Jag vet att det finns en hel del som sticker ut, men "mainstream-chassin" ser alla snarlika ut). Förstå mig rätt, det är säkert ett väl fungerande chassi. Men utseendemässigt och funktionsmässigt är det precis som vilket annat chassi som helst.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bra att det finns fler chassin ute på marknaden som man får välja om man vill ha fönster på eller ej.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Bort med 5.25" platserna och krymp så att mATX blir största moderkortsstorleken som stöds så hade jag funderat på ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad är det för grafikkort i exempelbilden? känner inte alls igen kylaren.

Permalänk
Medlem

Jepp bort med 5.25" platserna och 3.5" och kör ett så litet ATX chassi som möjligt med maxad ljuddämpning.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Skrivet av balloo84:

Bort med 5.25" platserna och krymp så att mATX blir största moderkortsstorleken som stöds så hade jag funderat på ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som att du vill ha Phanteks Enthoo EVOLV

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GayforLenin:

Vad är det för grafikkort i exempelbilden? känner inte alls igen kylaren.

Avskalad Nvidia GTX refernskylare, om det är PS gjort eller om det är ett moddat kort är svårt att avgöra.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

120mm utblås... Dra åt slipsen och kom in i matchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GayforLenin:

Vad är det för grafikkort i exempelbilden? känner inte alls igen kylaren.

Roligaste är sladden tvärs över moderkortet Kylaren ser ut att blivit censurerad, troligen för att inte göra reklam för något annat företag..

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av balloo84:

Bort med 5.25" platserna och krymp så att mATX blir största moderkortsstorleken som stöds så hade jag funderat på ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, skrev mitt första inlägg om detta 2009 på silentpcreview och har väntat sedan dess. Att inget chassitillverkare har lyckats kläcka den iden än.

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?f=15&t=557...

PS. Kolla i tråden hur chassin såg ut för 6 år sedan. Det har hänt lite!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Ser najs ut, kan mycket väl bli en sån om den får bra reviews.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Låter som att du vill ha Phanteks Enthoo EVOLV

Dom är fina Men jag har svårt för fönstret som bara går halvvägs. Både itx och atx varianten har bättre fönster tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Massa gnäll om 5.25" platserna, en del av oss vill ha dem och resten kan ju ta bort den buren så som det står i artikeln. Bättre med ett modulärt chassi som går att anpassa en ett som är helt låst. Väntar på en av Jonas proffsiga recensioner innan jag vill yttra mig om chassits för och nackdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Massa gnäll om 5.25" platserna, en del av oss vill ha dem och resten kan ju ta bort den buren så som det står i artikeln. Bättre med ett modulärt chassi som går att anpassa en ett som är helt låst. Väntar på en av Jonas proffsiga recensioner innan jag vill yttra mig om chassits för och nackdelar.

Jag ser inte att det står att den går att ta bort. Gör den det är det såklart inga problem ur den aspekten.

Den brukar inte vara möjlig att ta bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Massa gnäll om 5.25" platserna, en del av oss vill ha dem och resten kan ju ta bort den buren så som det står i artikeln. Bättre med ett modulärt chassi som går att anpassa en ett som är helt låst. Väntar på en av Jonas proffsiga recensioner innan jag vill yttra mig om chassits för och nackdelar.

Aquaero XT?

Inte för att jag har den, ännu iaf men vill även jag se nån 5.25" kvar el smart alternativ lösning för just prylar så som tex: Aquaero lcd men visst det finns andra fördelar med rena snygga chassin utan 5.25" platser.

Letar för tillfället efter just någon billig bra "stand alone" bur/chassi för 5.25" som ser bra ut och kan stå vid skrivbordet (har datorn 2 meter ifrån)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sunefred:

Exakt, skrev mitt första inlägg om detta 2009 på silentpcreview och har väntat sedan dess. Att inget chassitillverkare har lyckats kläcka den iden än.

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?f=15&t=557...

PS. Kolla i tråden hur chassin såg ut för 6 år sedan. Det har hänt lite!

Fan vad kul att fler tycker som jag. Har letat efter ett chassi med denna lösning i flera års tid. Eventuella hårddiskar får plats framför nätagget, alternativt på baksidan av moderkortsplåten. Känns som att det här med 5.25" platser hängs kvar vid bara för att det "alltid varit så". Jag har inte använt dem på många år och känner ingen som gör det heller.

Fick nöja mig med ett Define S denna gång. Extremt onödigt stort men väldigt bra kylning/tyst.