Inget WiFi efter ominstallation av ASUS K56CM

Permalänk

Inget WiFi efter ominstallation av ASUS K56CM

Hej!
Bytte just hårddisk på min Asus K56CM laptop till en Samsung 850 SSD. Datorn körde tidigare Windows 8 men valde att installera Windows 7 istället. Fråga mig inte om den var genuin... :´) Men i alla fall, nu vill inte nätverkskortet gå igång, inte wifi eller sladd funkar. Antar att det är för att det saknas någon programvara. Funkar dock på min stationära som kör samma "100% genuina" kopia. Dock har den ej WiFi. Har prövat att ladda ner asus programvaror på en annan dator och installera på Asusen men då säger den bara att programvaran inte går att installera på annat än på Asusdatorer.... suck..

Skulle uppskatta hjälp jättemycket!!
Är student och behöver verkligen datorn!

Mvh Joakim

Permalänk
Medlem

Kolla enhetshanteraren, egenskaper på Wifi kortet.. under fliken "Information så scrollar du ner till Maskinvaru-ID, kopiera övre raden där o klistra in här så kan vi kolla vad du har för wifi-kort..

Edit: Gör så på båda nätverkskorten..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stenudden:

Hej!
Bytte just hårddisk på min Asus K56CM laptop till en Samsung 850 SSD. Datorn körde tidigare Windows 8 men valde att installera Windows 7 istället. Fråga mig inte om den var genuin... :´) Men i alla fall, nu vill inte nätverkskortet gå igång, inte wifi eller sladd funkar. Antar att det är för att det saknas någon programvara. Funkar dock på min stationära som kör samma "100% genuina" kopia. Dock har den ej WiFi. Har prövat att ladda ner asus programvaror på en annan dator och installera på Asusen men då säger den bara att programvaran inte går att installera på annat än på Asusdatorer.... suck..

Skulle uppskatta hjälp jättemycket!!
Är student och behöver verkligen datorn!

Mvh Joakim

Ser inte att du har skrivit något om det så måste bara fråga: Har du installerat drivrutiner för din laptop?

https://www.asus.com/se/Notebooks/K56CM/HelpDesk_Download/

Permalänk
Skrivet av Nevil:

Kolla enhetshanteraren, egenskaper på Wifi kortet.. under fliken "Information så scrollar du ner till Maskinvaru-ID, kopiera övre raden där o klistra in här så kan vi kolla vad du har för wifi-kort..

Edit: Gör så på båda nätverkskorten..

Ska kolla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon226320:

Ser inte att du har skrivit något om det så måste bara fråga: Har du installerat drivrutiner för din laptop?

https://www.asus.com/se/Notebooks/K56CM/HelpDesk_Download/

Inga drivrutiner direkt från asus funkar då programmen inte verkar tro det är en asus längre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@stenudden: Installera win 8.1 igen så ska du se att det löser sig.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Skrivet av erssn:

@stenudden: Installera win 8.1 igen så ska du se att det löser sig.

Har ej kvar skivan, men även om det gick att lösa skulle jag hellre använda Windows 7.

Permalänk
Medlem

@stenudden: du löste ju tydligen windows 7 utan skiva?

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Skrivet av erssn:

@stenudden: du löste ju tydligen windows 7 utan skiva?

Snälla försvinn till den grottan du kröp ut från om du inte har något vettigt att bidra med till mitt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7*

Tråd låst då vi ej tillåter piratkopiering/otrevligheter.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...