Cloudflare + htaccess limit access till path, hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Cloudflare + htaccess limit access till path, hur?

Hej,

Började precis använda mig av cloudflare, var inte helt hemma på vad det var tills jag började köra det nu och eftersom det är gratis så varför inte.... ett problem bara...

Har en del sidor med wordpress... som vi alla vet har wordpress mycket säkerhetshål, för att försöka täppa till dom så har jag limiterat accessen till vissa php filer via htaccess, så som:

<Files "wp-login.php">
Order deny,allow
allow from xx.xxx.xxx.xxx
deny from all
</Files>

Detta funkar dock inte med cloudflare eftersom alla ips som är inkommande blir från deras servers, nu undrar jag om det finns något sett att kringå detta? Har testat whitelista min ip i cloudflare's firewall men det fungerade inte.

Någon som har några ideer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2006

Nu har jag inte testat detta själv men mod_cloudflare verkar vara det du vill ha. Vet dock inte om den bara fungerar för loggar (som det står) eller för htaccess också.

https://support.cloudflare.com/hc/en-us/articles/200170786-Wh...-

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten.
Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

@rumpnisse: perfekt, tack!