Nätverksövervakning, Wfi Acesspunkter för företag ?

Permalänk
Medlem

Nätverksövervakning, Wfi Acesspunkter för företag ?

Hej, jag har suttit runt och kollat på olika lösningar när det gäller övervakning och trådlöst nätverk vilket man bara blir snurrig utav eftersom det finns så mycket att välja mellan.

Förhoppningsvis kanske det finns någon som är duktig inom området och kan dela med sig av lite kunskap och rekommendera några produkter.

Situationen ser ut som följande vi har ett trådbundet nätverk med en accesspunkt inomhus (Unifi AP LR) som täcker hela byggnaden dock så avtar anslutningen utanför byggnaden.

Det som är mest aktuellt är att skaffa en till accesspunkt utomhus och jag har kollat lite på unifi's andra produkter men jag förstår inte riktigt skillnaden mellan nanostation och ap outdoor då bägge verkar vara tålig för utomhus bruk.

Wifi'n utomhus ska räcka cirka 70 meter då det förmodligen kommer kopplas in en övervakningskamera på trådlöst som klarar av mörkerseende.

Det kommer sedan behövas att installeras upp till 4 trådade ip kameror inomhus.

Så frågan är vad bör man köpa för kameror och vad för någon accesspunkt är bra för utomhus bruk ?

Slutligen så måste jag ha något program till den lokala servern där det ska spelas in och man kan titta live.

Skulle det gå att ha kameror som larmar till telefon när de upptäcker rörelse, där man då kan gå in och kolla vad som händer på kameran?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Vila i frid

Välj en professionell produkt och lösning så slipper ni lägga månader på att få snik-kina-prylar att lira tillsammans. Kika på alternativ som t.ex. AXIS och liknande välkända produkter.

Först av allt, anlita en konsult som kan mäta upp radio/wifi så att ni vet om det ens är möjligt att impla det trådlöst. Det är väldigt mycket svårare att störa ut en kabel än trådlöst.