Nvidia rullar ut Geforce Driver 358.50 WHQL för Star Wars: Battlefront

Permalänk
Medlem

Höll mig skapligt nära 60 fps hela tiden (V-sync så vet inte om det gick över) med min 3570K som går i 4,2nånting och ett 970 Airboss Ultra som går runt 1550mhz. På Ultra-inställningarna i 2560x1440! Väldigt positivt överraskad. Höll på att fippla med överklockningen lite, så att det krachade två gånger får man nog skylla på det.

Ifrågasatte om det var värt att byta ut mitt 660 ett tag där men nu är jag lugn i själen Sen att jag suger på spelet är en annan historia...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

jagv installerade nvidia drivern via geforce experince smärtfritt ovanpå den gamla.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av Lolkittens:

@Narien:

Det är komplett bullshit att ett 970 krävs för medium inställningar. Under Alphan så kördes betan på över 60 FPS på min 780 burk med ultra inställningar. Om de nu inte har gjort något som förstört prestandan så grovt så borde det nästan vara likadant.

Det är bullshit jag drog upp allt på ultra med mitt 970 och låg på 80-85 fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragonager:

Det är bullshit jag drog upp allt på ultra med mitt 970 och låg på 80-85 fps

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen är väl att man ska kunna hålla över 60 fps oavsett situation...

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Verkar vara ett problem med g-sync i denna drivern. Får mycket sämre fps i t.ex unigine valley med g-sync på.

Varför bencha med gsync?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Varför bencha med gsync?

Varför inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Varför inte?

Framförallt för att det drar ner resultatet ordentligt?.. det gjorde det för mig i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Framförallt för att det drar ner resultatet ordentligt?.. det gjorde det för mig i alla fall

Ja denna drivern gjorde det för mig med men inte annars, jag har revertat till 355.98 nu. Det är många som har problem på nvidias forum och det kommer förmodligen en hotfix så småningom.

https://forums.geforce.com/default/topic/883048/geforce-drive...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragonager:

Det är bullshit jag drog upp allt på ultra med mitt 970 och låg på 80-85 fps

Skickades från m.sweclockers.com

Dom kanske pratar om det fullständiga spelet. I Battlefield 4 var ultra någonstans vid mediuminställningar vid den färdiga releasen och samma studio/samma motor gör att i alla fall jag tror det är något liknande här.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@Lolkittens: Men då baserar du det på mer fakta än "medium". Medium betyder ingenting igentligen, du måste veta vad medium står för i fallet för sw bf.

Permalänk

@Narien:

Nu äre så att det är exakt samma prestanda som det var i Alpha, lite bättre dock. En 780 klarar full ultra på snö banan även när massa skit händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolkittens:

@Narien:

Nu äre så att det är exakt samma prestanda som det var i Alpha, lite bättre dock. En 780 klarar full ultra på snö banan även när massa skit händer.

Det är just det många inte tänker på, de andra kartorna blir kanske mycket tyngre, med mer vegetation och förstörbara objekt. Rendera en vit öken är kanske inte så tungt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Fattar inte, har kört på Medium med min GTX 860M hela helgen och det har flytit på utan problem.
Dock så var jag tvungen att rollbacka dom senaste drivrutinerna då dom fick datorn att hänga sig.

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Skrivet av BlackBird:

Sen att jag suger på spelet är en annan historia...

Ett tips är att köra 3rd person, det är fantastiskt hur mycket bättre man siktar helt plötsligt!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk

@BrottOchStraff:

Narien citera mitt inlägg där vi diskutera just varför Nvidia bullshittar så hårt när de säger att 970 krävs för Hoth (snö mappen) för att klara medium (nu har de ändrat det till high men ändå) när det inte alls är så, det är bara marknadsföring.

Nvidia har inte tillgång till hela spelet och testade bara drop zone mappen och walker assault on hoth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolkittens:

@BrottOchStraff:

Narien citera mitt inlägg där vi diskutera just varför Nvidia bullshittar så hårt när de säger att 970 krävs för Hoth (snö mappen) för att klara medium (nu har de ändrat det till high men ändå) när det inte alls är så, det är bara marknadsföring.

Nvidia har inte tillgång till hela spelet och testade bara drop zone mappen och walker assault on hoth.

Gör Nvidia drivrutiner till ett spel dom inte ens har tillgång till?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolkittens:

@BrottOchStraff:

Narien citera mitt inlägg där vi diskutera just varför Nvidia bullshittar så hårt när de säger att 970 krävs för Hoth (snö mappen) för att klara medium (nu har de ändrat det till high men ändå) när det inte alls är så, det är bara marknadsföring.

Nvidia har inte tillgång till hela spelet och testade bara drop zone mappen och walker assault on hoth.

Sent svar men, det var inte poängen med mitt ursprungliga inlägg. Poängen var att det är fullständigt bullshit att gå ut med "det krävs grafikkort X för att klara grafik Y.

Att ett spel är "medium" betyder absolut ingenting, därför är det också fullständigt ointressant att få veta vad som krävs för det (att det sen visar sig att kraven i sig var fel är en helt annan femma).

Vad som är intressant, för mig iaf, är att få veta vad som krävs för att kunna spela spelet på lägsta grafiken utan lagg, samt vad som krävs för att maxa spelet utan lagg.