Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0 - Slutat fungera

Permalänk

Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0 - Slutat fungera

Hej,

Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga eftersom att mitt grafikkort dog i dag och jag har ingen aning om varför.
Kortet är köpt på inet och garantin från gigabyte är fortfarande kvar.
Lämnar jag in grafikkortet på något sätt och hur gör man det?

Tacksam för svar.

Mvh: Erik Nyström

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna utveckla "mitt grafikkort dog i dag"?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

@Jink Nja det var så när jag starta datorn, att allt blev på skärmen blev vit och inget hände.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur vet du att det enbart är grafikkortet? Får du bild på annat sätt?

Som den klistrade tråden säger, lista alla delar och ge en mer utförlig felbeskrivning.

Om det bara är grafikkortet har vi forumavdelningar för Geforce respektive Radeon. Denna delen är egentligen för totalhaverier. Men tänk inte på det nu, jag flyttar om det behövs denna gången.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

@MultiMan Vet inte om det är grafikkortet men jag tror iaf det och får bild på Windows loggan men sen blir det vitt.

Specs:

Windows 10
Intel Core i7 4770K
Gigabyte GA-Z97X-Gaming 7
Corsair Hydro H100i
Corsair RM 750W
ADATA Premier Pro SP900 128GB
Seagate Desktop 1TB 7200rpm 64MB
Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0 +
Corsair 16GB (2x8GB) DDR3 CL10 1600Mhz VENGEANCE L...

Permalänk

Någon som har någon ide om hur jag ska gå till väga?

(edit) mova mig till gigabyte support

Permalänk
Hedersmedlem

Om du tror kortet är trasigt och inte vill vänta på hjälp med felsökning här så kontaktar du inköpsstället (Inet) direkt så kommer de hjälpa dig med en RMA. Har du inte köpt en komplett, färdigbyggd dator hos Inet riskerar du dock felsökningsavgift om du skickar in ett kort som inte är defekt, om nu felet visar sig vara ett annat. Bara nämner detta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Har du testat att köra på moderkortets inbyggda grafikkort? Ett enkelt sätt at lokalisera problemet I alla fall.

Sen kan det fortfarande vara strul med drivrutiner osv, men det kan ju fixas om du kommer in I windows.

Permalänk

@Multiman Tack för ditt inlägg, jag går med ditt förslag. Tack för allt