Köpa OS och Office - Dyrt

Permalänk
Medlem

Köpa OS och Office - Dyrt

Tja!
Vill köpa nytt OS och office till min dator men är det bara jag som tycker att det är rätt dyrt?
Tacksam för tips och råd

Permalänk
Medlem

Tips och råd på vadå?
Linuxdistar är gratis och openoffice fungerar väl helt ok.

Vill du ha Microsofts prylar så är det bara att leta på prisjakt och slå till

Permalänk
Medlem

Finns billiga nycklar för Windows 10 på diverse "gray market" sidor, såsom Kinguin (W10 Pro OEM för ca 200kr) om du vågar köpa därifrån. Har handlat 2st nycklar och båda har blivit aktiverade. Det är även ett köpskydd för 1euro(8kr) som ger dig chans att få en ny nyckel vid eventuella problem.
För office finns OpenOffice som fungerar på samma sätt, annars finns riktiga office-paketet (Office365?) för ett par hundra om året.
Windows 10 hamnar annars på 1200-2200kr beroende på om du ska köpa en Home OEM, Retail eller Pro OEM / Retail.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av liman20:

Vill köpa nytt OS och office till min dator men är det bara jag som tycker att det är rätt dyrt?

MS Office är ju najs, men det finns t.ex. OpenOffice om du inte måste ha all funktionalitet som MS Office erbjuder. Vad är det du kan göra utan ett operativsystem på datorn? Fundera istället över hur otroligt mycket du får för samma pengar som ett par blöta utekvällar kostar.

Permalänk
Medlem

Windows för 100kr på kinguin, jahopp
Tack alla! Blir nog openoffice och testa MS online

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av liman20:

Windows för 100kr på kinguin, jahopp
Blir nog även openoffice

Office finns numera online, är man inte MS-poweruser så duger Excel,PP, Word online helt klart. Bra mycket bättre än OpenOffice enligt mig. Ubuntu och MS-Online är ett vinnande koncept om man bara gör vardags-sysslor.

Permalänk
Medlem

@Hugligan: Tack ska prova online versionen också

Permalänk
Medlem

LibreOffice annars går att ändra så att man sparar i samma format som MS Office

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort:ASUS Z97-A ATX | CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB

Permalänk
Medlem

@lönnis: Den ser också lovande ut, tack

Permalänk
Medlem

Windows kan jag förstå att vissa vill ha. Men inte till dokumentskrivande. MS Office? Förstår absolut inte varför man ska ha det.

Vi har en tråd för nybörjare här och hjälper gärna till med Linux och allt relaterat. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1387983-vi-som-har-bytt...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Google Docs är helt ok också om du bara behöver enkla funktioner. Använder det på min macbook.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

@Reyintaz: Är inte det där bara kurser för att lära sig använda M$ Office? eller?

Citat:

Turn into a Workplace Warrior with 12 Courses on the Essentials: Word, Excel, PowerPoint, Outlook & Access

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

@Reyintaz: Är inte det där bara kurser för att lära sig använda M$ Office? eller?

Jag kanske är trött då, var säker på att jag såg att Word, Excel o PP ingick som program, men jag har så fel Tar bort posten då

Permalänk
Medlem

@Reyintaz: hehe jo, vi alla gör väl misstag ibland. satt själv länge o bara, shit vilken deal, men sen börja jag läsa lite

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX