Permalänk
Medlem

Ny dator [ Tips tack :) ]

Hej! Ska skaffa mig en ny dator som jag ska spela battlefield / front , Gta V och CSGO

Vad tycket ni om http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-g3-605-i5-4460-8gb-1tb-gtx-960-2-gb-win8-1-gaming-p31797716

?
Är den prisvärdig ? eller ska jag bygga själv? har aldrig byggt en egen dator, blir det stor skillnad på pris när man köper färdig vs bygger ?

Permalänk
Medlem

Vad är din budget?
Priset är helt okej, men verkligen inget fyndpris utan gränsen verkar gå där omkring för den processorn och det grafikkortet i färdiga maskiner, webhallen har två liknade fast från ASUS och MSI.

Plockar man ihop en dator åt dig för samma summa så får du ett hyggligt alternativ men då blir den genast drygt 2000 kronor dyrare än alternativet du länkar till p.g.a montering (ca 800) och Windows (ca 1100-1200).

Fördelar med att välja den dator du länkar till: Du får en färdig dator med Windows. Den kommer att duga något år. Nackdelar med att välja den dator du länkar till: Du kan inte räkna med att byta ut några väsentligare delar senare. Du kan inte direkt maxa några inställningar. Osäkert hur länge datorn kommer att hänga med.

Permalänk
Medlem

Ok men då är det betträ att bygga en själv. Runt 9-10tusen kr har jag tänkt mig. Kan någon länka en bra dator för 10k ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Gevorg

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8595545/inshallah

Tycker du ska försöka satsa på något i den här stilen. Mycket bättre än det du länkade. Däremot har inte den här datorn någon DVD-spelare, men det behövs inte längre. Tanka Windows från microsoft.com och installera genom USB-minne. Spel går oftast genom tjänster som Steam och Origin numera.

Ha det fint.

Permalänk
Medlem

Förslaget här ovan funkar inte:
moderkort för DDR3 minne tar inte DDR4 minne

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

@Gevorg: Återigen.. Ska du ha den monterad? Ska Windows ingå?