Error 997. Overlapped I/O Windows 10

Permalänk
Medlem

Error 997. Overlapped I/O Windows 10

Tjo.

Förklarar snabbt och enkelt.

Försöker installera Visual C++ 2008 men får meddelandet Error 997. Overlapped I/O

I grunden försöker jag installera MSI afterburner och då måste man tyldigen ha Visual C++ 2008 har jag kommit fram till.

Men kan ej installera C++, finns de några experter där ute?

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Jo såg den också men kommer inte längre än steg 7, för jag förstår inte.

Permalänk
Medlem

Vad är det du inte förstår?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Ja, alla steg efter steg 7 och t.ex steg 11 som säger "create String Values that contain the product codes"
vadå string values?

Och den guiden om hotfix och grejer är ju för windows 7/8 jag kör på windows 10

Permalänk
Medlem

Funderar starkt att återgå till w7 igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jensffs:

Ja, alla steg efter steg 7 och t.ex steg 11 som säger "create String Values that contain the product codes"
vadå string values?

Och den guiden om hotfix och grejer är ju för windows 7/8 jag kör på windows 10

Står ju EXAKT hur du ska göra. Bara följa stegen.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

de gör det säkert, men förstår ändå inte vad string values och product codes är för något.

Permalänk
Medlem

Stötte på precis samma problem. Länken där ovan gäller inte med Windows 10, det är något helt annat som är fel. Bara för att man får ett resultat när man Googlar på ett felmeddelande betyder det inte att det löser allt relaterat till det felmeddelandet.

Det här fungerade för mig:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-o...

Citat:

In short: Rename the folder C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA\S-1-5-18 to C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA\S-1-5-18_old

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

De funkar säkert, men jag fixade Windows 7 istället och funkar bra.
Tack för tipset.

Skickades från m.sweclockers.com