IOS 9 stänga av automatisk OS update?

Permalänk
Medlem

IOS 9 stänga av automatisk OS update?

Verkar som att apple bestämt sig för att efter IOS 9 forcera in updates?
Varje dag får jag nu en prompt om att 9.0.2 är tillgänglig, trycker jag "later" så får jag direkt upp en ny prompt om att installera den mellan 03.00-05.00.
Trycker man "later" igen så upprepas det hela nästa dag.

Har försökt googla men hittar inget om detta, går det alltså inte att stänga av auto-updaten?

Permalänk
Medlem

Märkligt, aldrig hänt mig.

Permalänk
Medlem

Får aldrig det. Jag måste gå in i settings för att se om det finns ngn uppdatering.

Permalänk

Jag har märkt att när Min iphone är ansluten till wifi när jag laddar, tex om jag har laddar över natten så brukar det komma upp en ruta om att "ios 9.0.2 är redo att installeras", är ju bara att ta bort uppdateringen men drygt att den ska slita på telefon för att ladda ner något jag ändå inte kommer använda..

Är också intresserad i om man kan stänga av det. Har hört talas om "softwareupdatekiller" som är ett tweak som ska ta bort den där ettan på inställningar när man har en uppdatering men jag vet inte om den tar bort så den inte laddar ner uppdateringen eller om man kan stänga av det med

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile