Vilket är bäst, Corsair RMx eller AXi?

Permalänk
Medlem

Vilket är bäst, Corsair RMx eller AXi?

Hej,

Vilket är egentligen bäst av Corsair AX760i och RM750x?

Strunta i hur mycket dom kostar, förbise gamla rapporter om felaktiga nätagg med mera, vilket är bäst på att göra det den ska. AXi har ju lite tid på marknaden och kostar mer, så är en högre kostnad ett recept för bättre komponenter och därigenom bättre, RMx är nytt men tycks få toppresultat lite överallt.

Vet att det där blev lite motsägelsefullt då jag skrev att man skulle strunta i vad dom kostar men men...

Och snälla förbise alla andra nätagg Denna tråd gäller bara dom två ovan nämnda nätaggen.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Hej,

Vilket är egentligen bäst av Corsair AX760i och RM750x?

Strunta i hur mycket dom kostar, förbise gamla rapporter om felaktiga nätagg med mera, vilket är bäst på att göra det den ska. AXi har ju lite tid på marknaden och kostar mer, så är en högre kostnad ett recept för bättre komponenter och därigenom bättre, RMx är nytt men tycks få toppresultat lite överallt.

Vet att det där blev lite motsägelsefullt då jag skrev att man skulle strunta i vad dom kostar men men...

Och snälla förbise alla andra nätagg Denna tråd gäller bara dom två ovan nämnda nätaggen.

Skulle nog kört på RM agget... AX modellen kanske är något mer påkostad möjligen...Men den ska bara leverera ström... och RM gör detta väldigt stabilt och effektivt. Sitter på ett RM agg själv (utan X) som jag inte inte märkt av än... fläkten har aldrig startat... vet inte om den fungerar ens

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk

Nu skrev du att du inte ville ha några diskussioner om andra nätagg än dom du nämnde, Men tänkte bara skriva att AXi är en utgående serie som redan har en ersättare (HXi serien) vilket rimligtvis borde vara minst lika bra eller bättre än sin föregångare

Både RMx och AXi/HXi innehåller kvalitetskomponenter, AXi/HXi har högre verkningsgrad vilken eventuellt skulle kunna betyda snäppet bättre komponenter, Oavsett vilken du väljer så kommer du nog bli nöjd

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Skulle nog kört på RM agget... AX modellen kanske är något mer påkostad möjligen...Men den ska bara leverera ström... och RM gör detta väldigt stabilt och effektivt. Sitter på ett RM agg själv (utan X) som jag inte inte märkt av än... fläkten har aldrig startat... vet inte om den fungerar ens

Skrivet av Emil Hansson:

Nu skrev du att du inte ville ha några diskussioner om andra nätagg än dom du nämnde, Men tänkte bara skriva att AXi är en utgående serie som redan har en ersättare (HXi serien) vilket teoretiskt borde vara minst lika bra eller bättre än sin föregångare

Både RMx och AXi/HXi innehåller kvalitetskomponenter, AXi/HXi har högre verkningsgrad vilken eventuellt skulle kunna betyda snäppet bättre komponenter, Oavsett vilken du väljer så kommer du nog bli nöjd

Har ett ax760i på väg hem så vi får hoppas att det är bra då

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Har ett ax760i på väg hem så vi får hoppas att det är bra då

Att det är ett bra nätagg finns det ingen tvekan om

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Att det är ett bra nätagg finns det ingen tvekan om

Efter att ha sett fläktkurvan på hxi så känner jag mig ändå lite dum

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB