Permalänk

4:3 ress i CS:GO?

Uppgraderade för ett tag sedan till W10 och då slutande scaling funktionen från min GPU (Nvidia) att fungera, så jag måste köra i 16:9 just nu, vilket jag verkligen avskyr. Kan jag ta ner en äldre drivrutin för att lösa detta eller har ni något förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Uppgraderade för ett tag sedan till W10 och då slutande scaling funktionen från min GPU att fungera, så jag måste köra i 16:9 just nu, vilket jag verkligen avskyr. Kan jag ta ner en äldre drivrutin för att lösa detta eller har ni något förslag?

Tror Nvidia har löst det i sina drivers (tror det ska finnas en bockruta som tvingar)

AMD, ska fungera med 15.6 (?) sålänge du inte har ett 3XX kort.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Tror Nvidia har löst det i sina drivers (tror det ska finnas en bockruta som tvingar)

AMD, ska fungera med 15.6 (?) sålänge du inte har ett 3XX kort.

Vet att det funkar för väldigt många personer men så är inte fallet för mig. :S

Permalänk
Medlem

Varför skulle man någonsin vilja ha 4:3 med en 16:9 skärm?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Varför skulle man någonsin vilja ha 4:3 med en 16:9 skärm?

i CS om man är h4rdc0r3 och saknar sin 17 tums crt från 1.6 tiden.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Varför skulle man någonsin vilja ha 4:3 med en 16:9 skärm?

GÅBBARNA BLIR TJÅCK

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Varför skulle man någonsin vilja ha 4:3 med en 16:9 skärm?

För att man är van med det sen 1.6, alternativt kör man nog med det bara för att många proffs kör med det. Kan ändå förstå det där med stretch 4:3 (kanske lättare att sikta på bredare modeller) men vanlig 4:3 är ju bara sämre iom att man faktiskt ser mindre, lär ju ändå vara en fördel med större synfält. Men kanske är det som är grejen, att man kör med handikapp för man är så 1337

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

För att man är van med det sen 1.6, alternativt kör man nog med det bara för att många proffs kör med det. Kan ändå förstå det där med stretch 4:3 (kanske lättare att sikta på bredare modeller) men vanlig 4:3 är ju bara sämre iom att man faktiskt ser mindre, lär ju ändå vara en fördel med större synfält. Men kanske är det som är grejen, att man kör med handikapp för man är så 1337

Skickades från m.sweclockers.com

Ha ha! Ja men eller hur, handikapp liksom.