Hosta minecraft yogscast server! Hjälp mig fixa mina problem!

Permalänk
Medlem

Hosta minecraft yogscast server! Hjälp mig fixa mina problem!

Hej sweclockers! Jag ska hosta en liten server så att jag och mina polare kan spela minecraft yogscast. Men jag kan inte komma in i min router. Jag har provat alla koder som står på baksidan men ingen fungerar. JAg har ett Technicolor TG779vn v2. Jag har provat att skriva allt som står på baksidan, provat att sätta dom i användarnamn/lösenord men ingen av dom fungerar. Jag måste in i min router för att öppna port 25565 men det kan jag inte. Vad är det för fel?

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Testa o googla på din routers namn + portforwarding

Permalänk
Medlem

Dom normala användarnamnen och lösenord är:
admin/blank
admin/admin
admin/password

Fungerar inte någon av dom eller den som står på undersidan av routern är förmodligen lösenordet på routern ändrar och då får du isf göra en reset på routern för att nollställa den så du kan komma in.

Det brukar göras genom att hålla inne reset knappen i runt 30 sekunder med tex en tandpetare eller annat litet spetsig föremål.
Efter det är routern helt nollad dock och man kan behöva ställa in allting igen.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Telia kör med Administrator och sen ska du använda access key som står på undersidan. Av routern.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Telia kör med Administrator och sen ska du använda access key som står på undersidan. Av routern.

jaha det är därför jag inte kommer in

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

jaha det är därför jag inte kommer in

Jag testade men det fungerade inte.

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

Jag testade men det fungerade inte.

Tänk på att det är caps känsligt. Har för mig att det ska vara Administrator.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Jag har hållit på med tre stycken Technicolor TG799vn v2 från Telia och alla har haft inget lösenord som standard.
Så om man är uppkopplad på den är det bara att gå in på routerns IP och du behöver inte skriva in nått användarnamn eller lösenord.
Från min erfarenhet låter det som någon satt ett lösenord på routern, du eller någon annan.

Antingen måste du leta åt den som satt lösenordet och se om den kommer ihåg eller köra en Reset (hålla in reset knappen 10 sekunder)

Permalänk
Skrivet av Nivo:

Jag har hållit på med tre stycken Technicolor TG799vn v2 från Telia och alla har haft inget lösenord som standard.
Så om man är uppkopplad på den är det bara att gå in på routerns IP och du behöver inte skriva in nått användarnamn eller lösenord.
Från min erfarenhet låter det som någon satt ett lösenord på routern, du eller någon annan.

Antingen måste du leta åt den som satt lösenordet och se om den kommer ihåg eller köra en Reset (hålla in reset knappen 10 sekunder)

Jag har samma router och måste använda Adminstrator med stort A och sen står lösen under routern.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Höll på slita mitt hår när jag försökte komma in på min Telia router. När man har gjort en reset behövs inget lösenord första gången. Gjorde mina inställningar och satte nytt lösenord på den. Senare när jag ville logga in på den igen var det stopp. Efter mycket googlande fick jag fram att det inte går att byta lösenord. Du måste använda lösenordet som står på routern och användarnamn: Administrator

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)