Installera om iphone 4s och behålla ios 7, går det?

Permalänk
Medlem

Installera om iphone 4s och behålla ios 7, går det?

Jag vill installera om min iphone 4s, dels så beter den sig lite mysko ibland, kraschar då och då och låser sig lite emellanåt. Inte så det stör men ändå. Sen tar mailen upp massa minne och så jag har förstått det så kan man bara bli av med den biten om man installerar om mobilen.

Men jag har ios 7.1 och folk som uppdaterat i min närhet säger att det blir sämre om man uppdaterar så det har jag ingen lust att göra. Så om jag nu vill göra en ominstallation blir det ios 8 då?

Permalänk
Medlem

Gå in i inställningar, allmänt och gör en nollställning av telefonen och välj att radera alla filer och inställningar. Det är lika bra som att installera om iOS.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Skrivet av webbson:

Gå in i inställningar, allmänt och gör en nollställning av telefonen och välj att radera alla filer och inställningar. Det är lika bra som att installera om iOS.

Det ända sättet för att inte bli tvungen att installera det senaste, om man inte har jailbreak då fungerar det inte.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Det ända sättet för att inte bli tvungen att installera det senaste, om man inte har jailbreak då fungerar det inte.

Finns fler sätt dock. Man kan ladda ner rätt version av IPSW filen och ladda in den i telefonen via itunes genom att hålla nere ALT knappen när man klickar på Restore/Återställ.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Skrivet av webbson:

Finns fler sätt dock. Man kan ladda ner rätt version av IPSW filen och ladda in den i telefonen via itunes genom att hålla nere ALT knappen när man klickar på Restore/Återställ.

Ja om Apple signerar den versionen så, men de slutar alltid signera tidigare ios ett tag efter en nyare version släpps. Dock så finns det något sett förut iallafall att nedgradera iPhone 4s till ios 6.1.3 från ios 7 och 8.

Ipsw.me är en bra sida att kolla vilka versioner som signeras.

Och vad jag vet så signeras inte ios 7 alls, som ts är ute efter.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile