Permalänk
Medlem

Vart köper ni era fläktar?

Är i behov av att införskaffa ca 15st fläktar (Svarta!) , försöker hitta en butik som har bäst priser online (även utanför Sverige).

Köpte nyligen 15st "Yate Loon - D12SL-12 - 120mm" då dessa skulle vara prisvärda och tysta men fick tydligen en riktig värstingbatch för alla hade ett fasligt tickande ljud som jag inte står ut med så nu letas alternativ!

Fläktarna skall nyttjas till radiatorer, det behöver inte ha speciellt högt tryck enl. mig huvudsaken är att jag inte störs av missljud från motorn.

Har ett par Gentle Typhoon AP15 i lådan i dagsläget som enl. mig duger "ljudmässigt" så det får inte vara mer missljud än exempelvis dom har.
Har även en "Be Quiet Silent Wings 2" som är lika tyst som AP15 fläktarna.

Problemet jag har är att prisskillnaden från "Yate Loon - D12SL-12" till fläktar i ""Be Quiet Silent Wings 2" prisklass är ca 3,2x priset, så alla tips om vart man kan finna fläktar billigast uppskattas!

Permalänk

Hej, har tyvär inga tips på billiga fläktar, tipsar alltid om noctua då dom är några dom dom bästa på marknaden när det gäller kvalitet ljud och kylning, dom har tidigare inte varit jätte snygga men nu har dom iaf även några som inte är beige dock inte i 120mm verkar det som
http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=3171&o=produkt_pris_...

Permalänk
Medlem

Kolla in Quiet PC i UK. Massor av fläktar till bra priser och snabba leveranser. Själv kör jag med ett gäng Nanoxiafläktar köpta där.

http://www.quietpc.com/

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen

Permalänk
Medlem

har kört aliexpress på 60 mm fläktar och de var helt ok. I synnerhet när man fick 5 st för ca 65 kr inkl frakt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415