Permalänk

Start menyn Windows 10 öppnas ej.

Det har dykt upp ett litet problem med min HP laptop, det är så att helt utan förvarning så har den bestämmt sig för att den inte vill öppna start menyn.
Den öppnar heller inte appar som tex väckar klockan, kallendern osv.

Nån som har en aning om vad det kan vara o hur man fixar det?, har testat lite olika "lösningar" på nätet men inga har funkat.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

@vallentiin
Du alltid köra en clean installation av operativet, det brukar alltid lösa mina problem!

Ifall du kan öppna sökfunktionen så kan du pröva detta:

"This fixed the issue for me:

I had the same problem and fixed it with the script below.
Right click on the Start Menu button -> Search -> Windows PowerShell -> Run As administrator
Paste the following command into PowerShell and execute it:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

"

Detta har fungerat för en hel del andra med verkar det som:

http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/has-your-windows-10...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kör Msconfig med admin rättigheter Välj tjänster och aktivera allt ..Starta om datorn..Fixade iallafall mitt problem

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Kote:

@vallentiin
Du alltid köra en clean installation av operativet, det brukar alltid lösa mina problem!

Ifall du kan öppna sökfunktionen så kan du pröva detta:

"This fixed the issue for me:

I had the same problem and fixed it with the script below.
Right click on the Start Menu button -> Search -> Windows PowerShell -> Run As administrator
Paste the following command into PowerShell and execute it:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

"

Detta har fungerat för en hel del andra med verkar det som:

http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/has-your-windows-10...

Redan testat och tyvärr funkar det ej

Skrivet av fermia:

kör Msconfig med admin rättigheter Välj tjänster och aktivera allt ..Starta om datorn..Fixade iallafall mitt problem

Funka inte för mig.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Installera Classic Shell, fungerade för mig Slipper helst den nya startmenyn i 10:an.

Kan inte heller öppna volymkontrollen i Windows 10 längre, utan den har också kraschat för mig (tillsammans med wifi-inställningarna). Har dock ändrat så att det fungerar likt Windows 7/8 nu.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Installera Classic Shell, fungerade för mig Slipper helst den nya startmenyn i 10:an.

Kan inte heller öppna volymkontrollen i Windows 10 längre, utan den har också kraschat för mig (tillsammans med wifi-inställningarna). Har dock ändrat så att det fungerar likt Windows 7/8 nu.

Jag gillar faktiskt nya menyn.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2