Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Var och handlade idag, när jag kom tillbaks så ser jag vad jag först tror är smuts på skärmen, men har dykt upp en död pixel i överkanten. Har Asus någon pixel garanti ?

Den lyser rosa på ljusa bakgrunder och syns knappt vid mörka.

Om man har pixlar som lyser byter dom ut den. Men om den är mörk måste du ha fler än 5 mörka pixlar tror jag. Har precis beställt en från inet så jag hoppas den inte har samma problem. (fingers crossed)

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Skrivet av BigO161107:

Om man har pixlar som lyser byter dom ut den. Men om den är mörk måste du ha fler än 5 mörka pixlar tror jag. Har precis beställt en från inet så jag hoppas den inte har samma problem. (fingers crossed)

Tack för länken redan kollat där. Den lyser rosa på vita bakgrunder, syns inte alls när det är blått samt syns knappt vid rött.
Om jag förstod rätt så borde det inte vara några problem med en pixel då denna borde räknas som "Premium" fortfarande segt att behöva skicka tillbaks den.

Testar körde skärmen med hdmi kabel för övrigt och då "flickrar" inte skärmen något längre..

Visa signatur
Permalänk

Update: fick mitt 980ti idag, fick för mig att testa med kabeln jag tänkt ha från början och mycket riktigt funkar den då. Så displayports problemet tror jag kan ha haft med mitt 680 och 4 skärmars lösning att göra. Döda/trasiga pixlar är dock fortfarande kvar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inköpt och levererad från iner förra fredagen och efter snart 1 veckas användning är känslan fortfarande att den är helt fantastisk!

Mycket bra färgåtergivning och hade tur att slippa både backlightbleeding samt döda pixlar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från cdon.com som har fått sin än? Bokade 15/10 och har inte hört något än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.