Sony släpper fjärrkontroll för Playstation 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

Inte illa med två barn så ung som du är nej men fortfarande så raljerar du i andra trådar om hur dumt det är med förlegad och gammal teknik, då trodde jag att du satt med standard 1080p åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

Ung?! Jag är 42, så jag antar att jag ska tacka för komplimangen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Vet ni något ställe där man kan köpa denna och att dom skicka till Sverige ??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av supergamer:

Vet ni något ställe där man kan köpa denna och att dom skicka till Sverige ??

Den är inte släppt än, du kan bara Pre-Order än så länge överallt, men när den släpps så kommer den antagligen komma hit också.

Om du klickar på länken i artikeln så kommer du till denna sida där du kan Pre-Order från Amazon, den släpps 27 Oktober.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ung?! Jag är 42, så jag antar att jag ska tacka för komplimangen.

Redigerade förra inlägget.

Aha jag trodde du var yngre typ hälften av 42. Fast 42 är ingen ålder heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

Redigerade förra inlägget.

Aha jag trodde du var yngre typ hälften av 42. Fast 42 är ingen ålder heller

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas ditt barn inte blir som mitt äldsta, då är TV'n alltid i fara, men ska inte ta upp varför här, så jag skickar ett pm...men tackar fortfarande för komplimangen

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Okej, den var långsökt som bara den. Så okej, du fick rätt till slut. Jag vill se hur många som sitter med en scartomvandlare 2015. Du förmodligen. Den stödjer dessutom bara 720p.

Trodde bara scart hade SD stöd (Standard Definition). Där lärde man sig något nytt (eller gammalt)

Skrivet av Elakekocken:

Använder man Hdmi arc mellan tv och receiver, ps4 in i reciever och har inställningen HDMI länk påslaget i inställningar i ps4:an så fungerar det.

Men även om man har en HDTV med HDMI så är det väl knappast alla TV som har ARC stöd?
Verkar som att ARC kom med HDMI 1.4. Så har man en äldre och/eller billigare TV så kanske den saknar ARC stöd.
Dessutom finns det TV som har ARC stöd, men inte på samtliga HDMI portar. Så om man har mer än en HDMI pryl så kanske man inte kan koppla samtliga HDMI prylar till port med ARC stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Trodde bara scart hade SD stöd (Standard Definition). Där lärde man sig något nytt (eller gammalt)

Men även om man har en HDTV med HDMI så är det väl knappast alla TV som har ARC stöd?
Verkar som att ARC kom med HDMI 1.4. Så har man en äldre och/eller billigare TV så kanske den saknar ARC stöd.
Dessutom finns det TV som har ARC stöd, men inte på samtliga HDMI portar. Så om man har mer än en HDMI pryl så kanske man inte kan koppla samtliga HDMI prylar till port med ARC stöd.

ARC kom med HDMI 1.4, stämmer bra. 2009 introducerades 1.4.

ARC brukar oftast finnas på HDMI 1 på en TV, man kopplar en HDMI-kabel mellan en reciever med HDMI ARC och TV:ns HDMI ARC.

Sedan kan du koppla in vilken enhet du vill i recieverns övriga HDMI-portar (min reciever har t.ex. 1st ARC HDMI och 4 vanliga HDMI) således behövs bara en HDMI ARC på Tv:n för recievern fördelar resten på vad du nu har inkopplat i dina övriga HDMI-portar.

Ang scart och SD, det stämmer, men Rajat har en HDMI/Scart-omvandlare med egen strömförsörjning som stödjer 720p.

Edit: Förtydliganden

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Den är hyffsad idag, dock så är PS3 fortfarande en bättre enhet för det.
PS4'an funkar riktigt bra om du enbart använder streaming tjänster då du finner de flesta till den.

Värre är det om du vill spela upp eget matreal, det enda laternativet du har idag är Plex vilket förvisso funkar bra.

Skulle vilja säga att med Plex så blir PS4:an en långt bättre mediaspelare än PS3. Den nya fjärren skulle kunna vara intressant om den fungerar med Plex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Skulle vilja säga att med Plex så blir PS4:an en långt bättre mediaspelare än PS3. Den nya fjärren skulle kunna vara intressant om den fungerar med Plex.

Med tanken på att PS3 redan har fjärr sedan dag ett, samt att den också har Plex samt DLNA, samt bättre Blu-ray stöd o.s.v. samt klarar fortfarande av 1080p utan problem så vet jag inte hur du får att PS4 är bättre på det.

Inte nog med det så kan även PS3 spela upp audio/video från externa diskar o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Kunde dom inte bara gjort en mobilapp istället som gör samma sak?

Mobiler har ju Bluetooth också. Vore mycket billigare, enklare, smidigare, med bara en app istället.

Nja billigare hade det nog inte blivit för Sony, att utveckla appar till flera plattformar (Android, IOS, Windows phone) kostar ganska mycket pengar, för att inte tala om alla mantimmar det drar att underhålla dessa så snart en ny version blir tillgänglig av IOS osv.

Nu skulle en sådan här app inte vara särkilt avancerad (tror jag) men som sagt - jag tror att Sony sparar pengar på att justera en redan befintlig fysisk fjärrkontroll att fungera med PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att PS3 redan har fjärr sedan dag ett, samt att den också har Plex samt DLNA, samt bättre Blu-ray stöd o.s.v. samt klarar fortfarande av 1080p utan problem så vet jag inte hur du får att PS4 är bättre på det.

Inte nog med det så kan även PS3 spela upp audio/video från externa diskar o.s.v.

Ps4 har dlna-stöd sedan ett tag tillbaka, så du vet

Den klarar även att spela upp ljud och bild från USB-enheter, däremot fungerade inte min externa hårddisk att läsa. Men den har jag inkopplad i routern istället så använder DLNA ist

Playstation Media Player, heter den. Spelar upp mkv, avi, mp4, mp3, AAC med mera. Tycker den är långt bättre än ps3, har haft båda maskinerna sedan dag ett dom släpptes så har mycket att jämföra med

Sen att stödet för extern media kom 1,5 år efter release är ju en annan femma, men nu har den det och alla kan vara nöjda och glada och få ut dolby, dts m.m. Från extern media

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nej, sedan PS3 så säljs de som multimedia maskiner.

Harmony kunde du använda på PS3 också, men du behöver köpa en Harmony® Adapter for PLAYSTATION®3 för att kunna ta emot signalerna, kommer säkert krävas något liknande för PS4.

Att ha funktion ör att mata ut skiva på fjärrkontroll är väl ändå den mest onödiga knapp som finns, du måste ändå fram till den för att ta ur och stoppa i skivor.

Ja det stämmer, jag noterade bara att den funktionen saknas, inget jag stör mig på. Däremot är det lite störande att man måste starta en handkontroll, för det glömmer jag ofta när jag är där framme och matar in en skiva, så jag måste upp ut soffan och gå fram en gång till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att PS3 redan har fjärr sedan dag ett, samt att den också har Plex samt DLNA, samt bättre Blu-ray stöd o.s.v. samt klarar fortfarande av 1080p utan problem så vet jag inte hur du får att PS4 är bättre på det.

Inte nog med det så kan även PS3 spela upp audio/video från externa diskar o.s.v.

Allt det du säger stämmer - men PS3 har också en gammal processor som gör upplevelsen _fruktansvärt_ seg. Det gör alla appar till en hemsk användarupplevelse. Jag streamar från en NAS och har inte köpt optisk media på över 10 år. Så utifrån mitt perspektiv ser jag inga fördelar med att hänga kvar vid gamla PS3. Men du gör uppenbarligen det och det är helt ok