Asus Zenfone 2 går ej att uppdatera!

Permalänk
Medlem

Asus Zenfone 2 går ej att uppdatera!

Tja.
Har köpt en Asus Zenfone 2 som jag skulle försöka uppdatera, men det finns ingen update meny i telefonen.
Jag har provat att uppdatera den manuellt via Asus.com/us och följt deras instruktioner men telefonen
säger inte att det är någon uppdatering eller visar det.
Sen har jag googlat runder lite och informationen jag har hittar är att programvaran i
telefonen är WW = Worldwide som det ska vara men i själva ”bios” är det CN = China.
Då det verkar som jag kan inte uppgradera den manuellt eller via auto update.

Nuvarande ver. ww.2.19.40.18

Någon som har samma problem och löst det? Det ända troliga är att man får flasha om den, känns tråkigt
då garantin försvinner på 1 veckas gammal telefon.

Tacksam för alla svar.

Visa signatur

Jcswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jcswe:

Tja.
Har köpt en Asus Zenfone 2 som jag skulle försöka uppdatera, men det finns ingen update meny i telefonen.
Jag har provat att uppdatera den manuellt via Asus.com/us och följt deras instruktioner men telefonen
säger inte att det är någon uppdatering eller visar det.
Sen har jag googlat runder lite och informationen jag har hittar är att programvaran i
telefonen är WW = Worldwide som det ska vara men i själva ”bios” är det CN = China.
Då det verkar som jag kan inte uppgradera den manuellt eller via auto update.

Nuvarande ver. ww.2.19.40.18

Någon som har samma problem och löst det? Det ända troliga är att man får flasha om den, känns tråkigt
då garantin försvinner på 1 veckas gammal telefon.

Tacksam för alla svar.

Kollade lite snabbt på youtube på lite reviews och först måste jag bara säga vilket hemsk ui de lagt in. Stunder som detta man är extra nöjd med sin nexustelefon.

Med det sagt så var det som alla andra androidtelefoner jag stött på, inställningar, om telefonen och så finns det ett val att uppdatera där.

Även om det skulle vara någon annan version, tex nordiskt, polsk, italiensk, rysk eller vad det nu skulle kunna vara så borde ju iaf menyn finnas där.
Det är ingen kineskopia du fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Kollade lite snabbt på youtube på lite reviews och först måste jag bara säga vilket hemsk ui de lagt in. Stunder som detta man är extra nöjd med sin nexustelefon.

Med det sagt så var det som alla andra androidtelefoner jag stött på, inställningar, om telefonen och så finns det ett val att uppdatera där.

Även om det skulle vara någon annan version, tex nordiskt, polsk, italiensk, rysk eller vad det nu skulle kunna vara så borde ju iaf menyn finnas där.
Det är ingen kineskopia du fått?

Ja jag tycker det är märkligt, det ska vara en update now i about menyn i inställningar men jag har inte den.
har pratat med Asus och gett dom min Modell nummer m.m så kopia tror jag ej.

Visa signatur

Jcswe