Permalänk
Medlem

HP Envy Curved, för dyr?

Är man helt korkad om man köper en HP Envy Curved All-in-one för 25'? Det gör mig inget att betala några tusenlappar för mycket för stil och att vara early adopter, men om den är sämre än en noname-dator för 10' så är det ju tråkigt.

Ex: http://feber.se/pc/art/336266/hp_visar_upp_envy_curved_34/

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk
Medlem

Är nog mycket pengar per prestanda. Men kan ju vara skönt med en AIO.

Viktiga frågan är: Vad ska du använda datorn till?

Permalänk
Medlem

"Inuti datorn sitter det en sjätte generationens Intel-processor som baseras på Skylake-arkitekturen som backas upp av 16GB DDR4-minne. Lagringsmässigt är Envy utrustad med 128GB SSD-disk och en hybridhårddisk på 1TB. Sedan har Envy ett Geforce GTX 960A som låter dig också spela på enheten."

Ja en speldator är det ju då inte men känns inte som att det är deras marknad heller.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Rent prestandamässigt så är den ungefär lika kraftfull som en dator för ~10k, med reservation för hur bra grafikkortet egentligen är (GTX 960A är nån specialvariant med för mig okänd prestanda). Då snackar vi alltså enbart för datorn, ingen skärm, OS eller andra tillbehör. En kurvad 34" skärm går sen på minst ~8k. Så vill du ha en AIO så är nog priset inte helt galet, men du betalar som sagt mycket för att det är just en AIO.

Permalänk
Medlem

Många tack för bra tips! Jag blev nog lite carried away när jag såg bilderna och drömde om ett rent fint skrivbord. Det kanske bara blir en kurvad skärm (Samsungen?) och en mittemellan-kompetent dator till i så fall. Men då får man ju inte (inbyggda) BO-högtalare... Hmm...

Hur står sig t.ex en Asus GR8-R063R prestandamässigt? Jag är ingen gamer men vill kunna spela något bilspel eller så. Den ser ut att vara så liten att jag kan gömma undan den.

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk
Medlem

Ett gtx 750 ti kommer nog få svettas rätt bra om du vill spela i 3440x1440 som är cirka 150% fler pixlar än 1080p.

Edit. Skulle detta chadsi duga så får du ju betydligt bättre delar. http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/212714-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRQ:

Hur står sig t.ex en Asus GR8-R063R prestandamässigt? Jag är ingen gamer men vill kunna spela något bilspel eller så. Den ser ut att vara så liten att jag kan gömma undan den.

Den har en strömsnål tvåkärnig CPU och ett rätt klent grafikkort. En mellanklass spel-laptop i stationär form med andra ord. Nåt enstaka bilspel kanske den klarar av, men du får nog svårt att driva en 3440x1440 skärm på ett vettigt sätt. Då ska du nog titta på nån lite kraftfullare modell, som t.ex. Asus G20-modeller med GTX 970. Se här för GTX 750 Ti vs. GTX 970 i Sweclockers prestandaindex.

Men vill du ha en ultrakompakt dator så får du kompromissa med det mesta, små chassin begränsar ju hårdvaran kraftigt. Vill du ha en hyffsat kraftig speldator som inte kostar skjortan så får du nog bygga en dator baserat på ett mini-ITX chassi som klarar av lite kraftigare komponenter, t.ex. Phanteks Enthoo Evolv ITX för att bara nämna ett. Men då blir det ju rejält mycket större än Asus-datorn du kollat på.