Hur länge dröjer uppdateringen till w10?

Permalänk
Medlem

Hur länge dröjer uppdateringen till w10?

Jag klickade på att jag vill uppgradera till w10 gratis och jag skulle få ett medelande när jag kunde installera.
Detta var flera veckor sen och jag kan fortfarande inte inatallera w10 utan kommer till fönstret som säger att microsoft medelar mig när det är dags. Hur lång tid tar det???

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

En följdfråga. Om jag skulle vilja ha en ren installation på min laptop, går det att fixa med detta verktyget? Jag har ingen produktnyckel eftersom w8 var förinstallerat när jag köpte den ny. Hur går jag tillväga??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

En följdfråga. Om jag skulle vilja ha en ren installation på min laptop, går det att fixa med detta verktyget? Jag har ingen produktnyckel eftersom w8 var förinstallerat när jag köpte den ny. Hur går jag tillväga??

Står inte produktnyckeln på "chassit" under batteriet? D.v.s. plocka loss batteriet och se om du hittar någon produktnyckel där, brukar vara så på laptops.

Det du vill göra i.s.f är att formatera om datorn med din W8 nyckel, sen välja att uppgradera till W10.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av KingCobra:

En följdfråga. Om jag skulle vilja ha en ren installation på min laptop, går det att fixa med detta verktyget? Jag har ingen produktnyckel eftersom w8 var förinstallerat när jag köpte den ny. Hur går jag tillväga??

Nej du MÅSTE uppdatera första gången. Du kan dock göra detta med verktyget länkat till tidigare i tråden. En Windows 10 nyckel registreras då mot din dators moderkort. Efter detta kan du sen göra en clean install om du önskar.

PS, om du sen gör en clean install så klickar du på "hoppa över " när du ombeds skriva in en nyckel då ditt moderkort kommer att utgöra verifikationen.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

En följdfråga. Om jag skulle vilja ha en ren installation på min laptop, går det att fixa med detta verktyget? Jag har ingen produktnyckel eftersom w8 var förinstallerat när jag köpte den ny. Hur går jag tillväga??

Ja det går fint med det där verktyget. Välj "uppgradera den här datorn nu" och sen "behåll ingenting" när du får frågan om vad du vill behålla på datorn.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Så jag gör såhär:
1. Laddar ned verktyget
2. Väljer uppgradera den här datorn nu
3. Väljer behåll ingenting när jag får frågan.
4. Skapar en installations USB för framtida ominstallationer och använder nyckeln under batteriet som nu skalll vara reggat för w10.

Är det rätt så?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Så jag gör såhär:
1. Laddar ned verktyget
2. Väljer uppgradera den här datorn nu
3. Väljer behåll ingenting när jag får frågan.
4. Skapar en installations USB för framtida ominstallationer och använder nyckeln under batteriet som nu skalll vara reggat för w10.

Är det rätt så?

I bärbara som kommer med Windows 8 och 8.1 finns inte någon klisterlapp med produktnyckeln utan den finns på moderkortet, ungefär på samma sätt som BIOS/UEFI finns på moderkortet.

Du ska inte ange någon produktnyckel när du gör en ominstallation av Windows 10 på en dator där Windows 10 redan har varit aktiverad. En gratisuppgraderad Windows 10 använder ingen produktnyckel utan datorns hårdvaru-id som kontroll.