IPTV för Kodi (OpenELEC Raspberry Pi2)?

Permalänk
Medlem

IPTV för Kodi (OpenELEC Raspberry Pi2)?

Tja!

Jag satt igår och funderade lite på en sak jag såg i Kodi för ett tag sen, och det var Live TV. Jag googlade runt lite och fick lite saker att fungera men inte särskilt bra. Jag testade olika addons men de gav snarlika resultat och det var i princip jättemånga kanaler, utländska och att de stoppades (slutade spelas) efter några sekunder.
Sen googlade jag lite till efter m3u-länkar för svenska kanaler men kunde tyvärr inte hitta något, åtminstone inte något som jag riktigt kunde förstå hur jag skulle få ordning på... :/

Så jag tänkte bara undra ifall det finns någon bra guide samt en bra fungerande länk för just svenska kanaler? Vore grymt att få in TV på prylen också Alternativt, finns det något sätt att gå via Tivo-boxen vi har från comhem?

Tack på förhand för svar ^^

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Det jag vet du kan göra är att använda den dels som mottagare för iptv, men också delvis som server med tvheadend om du inte har någon sedan innan. Då kan du använda en rpi som mottagare tillsammans med en server, vet inte hur bra en pi2 presterar som detta, för exempelvis satellit eller dvb-c/dvb-t, för att ta emot sändningen hemma.

Huruvida TiVo är krypterat eller inte vet jag inte och jag saknar kunskap om detta.

Jag kan tyvärr inte gå in mer på ämnet eftersom jag inte kan så mycket om det. Men så länge det är okrypterat borde det fungera.

Jag är medveten om

Citat:

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand