kan ej ringa eller skicka sms till hen

Permalänk
Medlem

kan ej ringa eller skicka sms till hen

tjenare har ett litet problem och undrar vad de kan vara de är såhär att hen kan ringa och sms mig men jag kan inte ringa och sms till hen
jag trodde först hen hade blockat mej eller liknande men de hade hen inte gjort så jag undrar om ni vet vad som kan göras? mvh

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Forumledare

Hade nog behövt lite mer info först.
Vad använder du för telefon och operatör? Vad använder den andra parten för telefon och operatör?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

Hur vet du att du inte är blockad? Jag har råkat ut för personer som ärligt sagt att jag inte varit blockad men efter lite bläddrande i telefonen visade det sig att jag låg i spärrlista ändå. Speciellt Android verkar ha massa olika appar för ändamålet där misstag lätt sker.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hade nog behövt lite mer info först.
Vad använder du för telefon och operatör? Vad använder den andra parten för telefon och operatör?

jag använder samsung s5 och telia ska höra med hen nu vad hen använder

Skrivet av MultiMan:

Hur vet du att du inte är blockad? Jag har råkat ut för personer som ärligt sagt att jag inte varit blockad men efter lite bläddrande i telefonen visade det sig att jag låg i spärrlista ändå. Speciellt Android verkar ha massa olika appar för ändamålet där misstag lätt sker.

fråga precis hen om jag ligger där

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Hedersmedlem

@Xquade: Som jag skrev fick jag samma svar, stämde inte eftersom hen inte var kompetent att hitta inställningen utan jag fick fixa det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Xquade:

jag använder samsung s5 och telia ska höra med hen nu vad hen använder
fråga precis hen om jag ligger där

Personen som du kallar hen har antagligen blockat dig. Hör av er till era operatörer om ni inte kan lösa det själva.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Rekordmedlem

Har varit med om liknade problem och då var det utrustning för iptelefoni som var felkönfigurerad, det kan ju även vara nått fel mellan operatörerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Xquade: Som jag skrev fick jag samma svar, stämde inte eftersom hen inte var kompetent att hitta inställningen utan jag fick fixa det.

ska höra med hen först sen kolla om jag kan hitta det

Skrivet av Albinfiskare:

Personen som du kallar hen har antagligen blockat dig. Hör av er till era operatörer om ni inte kan lösa det själva.

får göra det om jag inte hittar mej i spärrlistan

Skrivet av mrqaffe:

Har varit med om liknade problem och då var det utrustning för iptelefoni som var felkönfigurerad, det kan ju även vara nått fel mellan operatörerna.

hur fixat man om de är det? eller man måste lämna in telefon för de?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Frugan hade det problemet med Tele2 för några veckor sen. Hon kunde ringa och smsa, men sms och samtal gick inte till henne. Dock funkade datatrafiken för henne. Tele2 ändrade massa saker men inget hjälpte. Först när vi åkte iväg och hennes telefon hoppade till en annan mast började sms och samtal fungera igen.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Xquade:

ska höra med hen först sen kolla om jag kan hitta det
onödig kommentar
får göra det om jag inte hittar mej i spärrlistan
hur fixat man om de är det? eller man måste lämna in telefon för de?

Det är omöjlig att veta hur man ska åtgärda ett fel utan att veta vad det beror på. Det kan vara fel på nån konf men inte kör ni väl iptelefoni på en mobil utan det är väl i så fall hemma man brukar ha det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har du testat att ringa/sms någon annan?
Har du testat att ringa/sms hen från annan telefon/abbonemang?

Kan vara en början för att luska i var felet ligger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

Har du testat att ringa/sms någon annan?
Har du testat att ringa/sms hen från annan telefon/abbonemang?

Kan vara en början för att luska i var felet ligger

funkar utmärkt att ringa till andra både från mig och hens telefon

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

men ska se om jag kan träffa hen idag och se om jag ligger i spärrlistan elr något

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Forumledare

*tråd rensad*

Har raderat ett sidospår om "hen"

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Har raderat ett sidospår om "hen"

tack!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem i säkert en månads tid för ett tag sedan. Morsan kunde ringa till mig men jag kunde inte ringa henne. Visade sig att jag hade två kontakter med namnet "mamma" där den ena hade hennes korrekta nummer och den andra ett utländskt kontantkort de använde i Thailand under en semester. Av någon anledning så hamnade alltid den med ett inaktivt kontantkortsnummer högst upp när jag sökte i kontaktlistan således ringde jag alltid till den...

Upptäckte det av en slump efter 1-2 månader

Kanske är något liknande som hänt dig?

Permalänk
Hjälpsam

En möjlighet är att du tidigare hade en iPhone och Hen har ochså en iPhone vilket gör att kommunikation är konfiggad automatiskt för Apples egna IP konfig.

Vart med om liknande fall tidigare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

En möjlighet är att du tidigare hade en iPhone och Hen har ochså en iPhone vilket gör att kommunikation är konfiggad automatiskt för Apples egna IP konfig.

Vart med om liknande fall tidigare.

Gäller inte detta bra iMessage och inte telefonin?

Permalänk
Forumledare

*tråd rensad igen*

Samma anledning som tidigare. Vänligen fokusera på trådens ämne istället för att debattera språkbruk.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Reyintaz:

Gäller inte detta bra iMessage och inte telefonin?

Möjligt, men man vet aldrig med Apple ^^ I alla fall kan det vara någon form av relaterat fenomen, att i tel eller hos operatör att numret har associerats med nån form av IP kommunikation.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Jag hade samma problem i säkert en månads tid för ett tag sedan. Morsan kunde ringa till mig men jag kunde inte ringa henne. Visade sig att jag hade två kontakter med namnet "mamma" där den ena hade hennes korrekta nummer och den andra ett utländskt kontantkort de använde i Thailand under en semester. Av någon anledning så hamnade alltid den med ett inaktivt kontantkortsnummer högst upp när jag sökte i kontaktlistan således ringde jag alltid till den...

Upptäckte det av en slump efter 1-2 månader

Kanske är något liknande som hänt dig?

nä de tror jag nog inte :/

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

En möjlighet är att du tidigare hade en iPhone och Hen har ochså en iPhone vilket gör att kommunikation är konfiggad automatiskt för Apples egna IP konfig.

Vart med om liknande fall tidigare.

har alltid haft samma telefon under tiden vi har känt varandra vi har verken bytat abbodemang elr telefon :/

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]