Deus Ex: Mankind Divideds utvecklingschef: "Konsolportar till PC är respektlöst"

Permalänk
Melding Plague

Deus Ex: Mankind Divideds utvecklingschef: "Konsolportar till PC är respektlöst"

Under en frågepanel berättar en utvecklingschef för Deus Ex: Mankind Divided att konsolportar är "respektlöst" och att PC-versionen kommer få plattformsexklusiva finesser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas de håller på sina ord då, för detta har vi ju hört för flera gånger... tyvärr.

Visa signatur
Permalänk

Helt rätt!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

meningslöst, plattformsspel är ju inte direkt populärt på PC ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Trevligt
Hoppas på vulkan stöd i framtiden från dom.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Trodde inte det var möjligt, men nu ser jag fram emot spelet ändå mer än innan!
Framtida stöd för VR?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Lol. Dom har nog sista ordet när det kommer till respekt med tanke på deras fula pre-order kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

meningslöst, plattformsspel är ju inte direkt populärt på PC ändå.

Beror lite på. Darksiders 1, Tomb Raider , och Prince of Persia spelen är några av mina absoluta favoritspel, och de fungerar utmärkt med mus och tangentbord. Men spel som är mer "Mario" liknande, behöver spelkontrol, vilket många har idag till sin PC så det är inget hinder (kolla tex trine 1 och 2 (trean är katastrof IMO)).

Dåliga konsolportar finns det ingen ursäkt för. Hellre att de inte släpper spelet alls, än släpper skit som marknadsförs på ett bra sätt och lurar kunder till köpa spel som knappt fungerar...Ubisoft är duktiga på detta sista tiden, Watch Dogs gör mig fortfarande förbannad när jag tänker på det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

meningslöst, plattformsspel är ju inte direkt populärt på PC ändå.

Vänta va? Jag hänger inte med, är detta ett pun för att de skrev "plattformsexklusiva finesser"?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Taffligt försök att skrapa ihop lite PR poäng.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Härligt uttalande! Även om det nu så klart handlar om att försöka sälja in detta spel.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

meningslöst, plattformsspel är ju inte direkt populärt på PC ändå.

Jag skulle inte kalla Dues ex ett plattformsspel.

Mer som ett first-person / third person rpg shooter.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Älskar när utvecklare gör dessa påståenden, men jag fullständigt avgudar när de verkligen levererar det dom sagt också! Tyvärr så är det oftast mer snack än verkstad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte vart AndreaX fick plattformsspel ifrån, när de skriver plattformsexklusivt så menar de förstås att PC:n är själva plattformen.

Permalänk
Inaktiv

Snacka om att fiska efter köpare. De var så respektlösa med att släppa Deus Ex: the fall till PC och nu lovar de guld och gröna skogar. Där rök det de sista av min respekt. Väntar fortfarande på en ursäkt för porten de släppte sist.

Permalänk
Medlem

Plattformsexklusiva finesser på PC: FOV slider, välj upplösning och key binding. Tada!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Upp till bevis Eidos! (Snälla gör mig inte besviken. ;_;)

Visa signatur

Intel i5 2500k @ 4.5 GHz
Sapphire Radeon R9 290 Tri-X
Nåt annat skit

Permalänk
Entusiast

Förra Deus Ex tyckte jag fungerade väldigt bra på PC och var snyggt på sin tid, förväntar mig samma här. Ser fram emot släppet!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

"att PC-versionen kommer få plattformsexklusiva finesser."

Dagens skratt när folk bubblar om "plattformsspel".
PC är en plattform
Playstation är en plattform
Xbox är en plattform

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Firkraag:

Förra Deus Ex tyckte jag fungerade väldigt bra på PC och var snyggt på sin tid, förväntar mig samma här. Ser fram emot släppet!

Det förra Deus Ex spelet på PC var Deus Ex: The Fall. Spelet var portat i från Tablets och Smartphones och gick knappt att spela och såg även ut som skit. Många såg spelet som ett försök att få in snabba pengar.

Tur för dem att någon uppskattar spelet. Personligen tycker jag att Deus Ex Human Revolution är det bästa hittills.
Här en kort video av TotalBiscuit om det förra spelet https://www.youtube.com/watch?v=rEpfTfgzWp0

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Det förra Deus Ex spelet på PC var Deus Ex: The Fall. Spelet var portat i från Tablets och Smartphones och gick knappt att spela och såg även ut som skit. Många såg spelet som ett försök att få in snabba pengar.

Tur för dem att någon uppskattar spelet. Personligen tycker jag att Deus Ex Human Revolution är det bästa hittills.
Här en kort video av TotalBiscuit om det förra spelet https://www.youtube.com/watch?v=rEpfTfgzWp0

Han menade antagligen HR...

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Beror lite på. Darksiders 1, Tomb Raider , och Prince of Persia spelen är några av mina absoluta favoritspel, och de fungerar utmärkt med mus och tangentbord. Men spel som är mer "Mario" liknande, behöver spelkontrol, vilket många har idag till sin PC så det är inget hinder (kolla tex trine 1 och 2 (trean är katastrof IMO)).

Dåliga konsolportar finns det ingen ursäkt för. Hellre att de inte släpper spelet alls, än släpper skit som marknadsförs på ett bra sätt och lurar kunder till köpa spel som knappt fungerar...Ubisoft är duktiga på detta sista tiden, Watch Dogs gör mig fortfarande förbannad när jag tänker på det.

Menar du att Trine 1 och 2 behöver spelkontroll eller inte?
Jag tycker att de är mycket bättre på PC med mus och tangentbord än på konsol med spelkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

Menar du att Trine 1 och 2 behöver spelkontroll eller inte?
Jag tycker att de är mycket bättre på PC med mus och tangentbord än på konsol med spelkontroll.

De funkar mycket bra med både kontroll och mus tangentbord. Sorry om jag var lite otydlig. ville bara poängtera att många plattformspel gör sig otroligt bra på PC.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hoppas han följer sitt ord. Företag som oftast säger sånt här, eller liknande.. släpper oftast spelen som är mest förstörda.

Permalänk
Inaktiv

Ingen aning om för spel. Men blir det riktigt snyggt ska det spelas, återstår att se...

Permalänk
Medlem

Kommer det att bli någon grafisk skillnad mellan Nvidia och AMD när det gäller DX12? Eller är det bara fps?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Hjälpsam

Jag väntar på recencionerna jag tänker inte göra om samma misstag igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som sätter ner foten för dessa äckliga konsolportar! Förhoppningsvis slipper man fortsätta må illa i framtida spel, som man inte kan skruva upp synfältet i...

Deus Ex: The Fall var egentligen menat för portabla enheter. Varför de släppte skitspelet till PC, är ett väldigt stort mysterium.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Äntligen någon som sätter ner foten för dessa äckliga konsolportar! Förhoppningsvis slipper man fortsätta må illa i framtida spel, som man inte kan skruva upp synfältet i...

Deus Ex: The Fall var egentligen menat för portabla enheter. Varför de släppte skitspelet till PC, är ett väldigt stort mysterium.

Human revolution var dock helt okej i min mening, även om det troligtvis hade varit ett mycket bättre spel om det utvecklats helt för PC.

Permalänk
Medlem

Det är lite ironiskt när ett företag gör sådana här uttalanden när de historiskt sett har varit notoriska konsolportare. Senaste spelet var just Deus Ex: Human Revolution. Så varför är det helt plötsligt respektlöst? Detta kommer från företaget med ett minst sagt märkligt förbokningssystem.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz