Qnap 4.2 firmware?

Permalänk

Qnap 4.2 firmware?

Efter uppdatering till 4.2 så kan jag inte längre skapa användare samt att det dykt upp en ny användare med namnet ssods som är inaktiverad.

Mycket annat som också jäklas, tex delning till windowsnätverk.

Inte hunnit beta av qnap forumet ännu så tänkte kolla här först.

Permalänk
Medlem

Hm, jag har blåst på den uppdateringen hos två kunder (den ena är en offsite backuplagringsenhet, den andra primär "filserver") och båda fungerar än så länge. Nu skall det väl erkännas att "filserver"-Qnapen är AD-integrerad och inte använder lokala användarkonton, så det kanske inte är så rättvisande. Lite oroligt känns det ju trots allt att läsa det du skriver. :-/ Den gamla klassikern att blåsa konfigurationen (minus innehållet på diskarna), är det något du överväger/redan prövat? Tidigare gick det ju att nollställa konfigurationen utan att vara destruktiv mot datan på disken men det kanske är ändrat det med ....? (såg själv inget om det i version history'n)

(förtydigande)
Visa signatur

WS: ASUS P7P55D/i5-750, Hydro H50, XFX6950/2GB, Intel X25-V/2Tb lagring, Corsair VX-550
Server: ASUS, AMD Athlon64 X2 6000+ Scyte Ninja, NVidia GS8400Silent, 2Gb ram, ~4Tb SATA, 500W, CM Stileo500 (tyst)
"-Sometimes all that is needed is a high five. In the face. With a chair!"

Permalänk

Kör ju min bara som en garageserver med filmer men också som backupserver. Men jävligt skumt med den nya användaren som heter
ssods och är inaktiv. Över det hela så tycker jag allt är segt som tusan. Provat backa till 4.14 men kan ge mig hundra på att det inte är samma 4.14 som fanns tidigare.

Permalänk
Medlem

Sedan jag uppgraderade till 4.2 startar min NAS om sig själv lite då och då. Gärna högljutt pipande kl 5 på morgonen. Eftersom QNAP-supporten svarar inte på frågor tänkte jag pröva att rulla tillbaka till en tidigare version, men efter morgonens omstart verkar inte burken svara ordentligt.