Permalänk

Wii u problem

Hej jag har problem med mitt wii u och undrade om ni kanske vet vad felet är.

Min mii användare är det grått bakom även med länkat nintendo id och får den inte och bli blå och går inte att gå in på eshop eller uppdatera spel och får felkod 105-5602.

Har testat göra 2 nintendo id till utan resultat.

Någon som vet va det kan bero på?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av GrezZeR:

Har tyvärr testat det utan resultat :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Hej jag har problem med mitt wii u och undrade om ni kanske vet vad felet är.

Min mii användare är det grått bakom även med länkat nintendo id och får den inte och bli blå och går inte att gå in på eshop eller uppdatera spel och får felkod 105-5602.

Har testat göra 2 nintendo id till utan resultat.

Någon som vet va det kan bero på?

Tacksam för svar.

Har du tillgång till internet överhuvudtaget på din Wii U?

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Har du tillgång till internet överhuvudtaget på din Wii U?

Jo jag kommer ut på webbläsaren och miiverse (stavnings fel) och testat uppkopplingen och även gjort om anslutningarna 3-4 gånger och inga fel där så har internet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Jo jag kommer ut på webbläsaren och miiverse (stavnings fel) och testat uppkopplingen och även gjort om anslutningarna 3-4 gånger och inga fel där så har internet

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, nu har jag forskat lite grann och vad problemet verkar bero på är att du enbart har skapat en Mii men inget Nintendo ID. Du kan följa instruktioner via länken för hur du registrerar: https://www.nintendo.co.uk/Support/Nintendo-Network-ID/About-...

Permalänk
Inaktiv

Öppnat portarna i routern för wii u?

Jag gjorde detta och har funkat perfekt sen.

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Okej, nu har jag forskat lite grann och vad problemet verkar bero på är att du enbart har skapat en Mii men inget Nintendo ID. Du kan följa instruktioner via länken för hur du registrerar: https://www.nintendo.co.uk/Support/Nintendo-Network-ID/About-...

Jo jag har att gjort nintendo id 3st utan resultat så det är därför jag frågade här varför min mii inte får blå bakgrund

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Öppnat portarna i routern för wii u?

Jag gjorde detta och har funkat perfekt sen.

Hmm det har jag inte testat faktiskt kan testa det efter jobbet idag

Skickades från m.sweclockers.com