Ps4 eller xbox one för bilspel

Permalänk

Ps4 eller xbox one för bilspel

Hej!
vet att det här är en väldigt vanlig fråga ps vs xbox osv, men jag blir inte riktigt klok på vilken jag ska köpa har googlat en del men inte kommit farm till något speciellt. Tanken är framförallt att spela bilspel, hade tänkt att börja köra med gamepad för att sedan köpa en ratt till konsolen. Har haft både xbox och xbox 360 aldrig en playstation förut. Var nästan helt bestämd på att köpa xbox one fram tills jag läste några tester och fick reda på att ps4 hade bättre hårdvara, samt att xbox live forfarande kostar pengar...

När jag säger bilspel menar jag inte need for speed utan mer realistiska spel dock inte super-realistiska men det ska iaf inte kännas som att bilen svävar mer än att den faktiskt åker på vägen. Där finns ju Forza för xbox och grand turismo för ps4, har dock aldrig varit något fan av grand turismo men har ju inte testat det på ungefär 5 år.

PS4 fördelar
Gratis att köra online (tror jag har inte läst något annat iaf)
lite Bättre hårdvara.

Xbox one
Skönare kontroll
Forza spelen, har inte testad dom nya horizon forza men tycker dom ser väldigt bra ut för att vara open-world bilspel.
Samt Halo spelen

Nu när jag skriver så känner jag mig nästan mer säker på att köpa en xbox one då jag tycker att spelen överväger den knappt bättre hårdvaran samt kostnaden för att kunna köra online. Postar tråden iaf, vill ju höra vad ni tycker.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Det kostar att spela på både Playstation som Xbox. Playstation plus kontra Xbox live.

Verkar som att Xbox är det självklara valet för dig.

Forza Horizon 2
Forza Motorsport 6

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

jag rekomenderar xbox pga Forza, kan inte tänka mig något bättre bilspel. Jag köpte xbone pga av forza och är grymt nöjd med både konsollen och spelen.

Permalänk
Medlem

Både Project Cars och Assetto Corsa finns tydligen till båda, och även PC om du har en bra sådan.
Skulle nog också köra på XBOne för racing, för just Forza.

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Det kostar att spela på både Playstation som Xbox. Playstation plus kontra Xbox live.

Verkar som att Xbox är det självklara valet för dig.

Forza Horizon 2
Forza Motorsport 6

Jaha så var det med det, hade fått för mig att det inte kostade att köra online på playstation.
Ja Forza spelen är ju riktig trevliga.

Blir nog en xbox då.

Tack för svar.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Både Project Cars och Assetto Corsa finns tydligen till båda, och även PC om du har en bra sådan.
Skulle nog också köra på XBOne för racing, för just Forza.

Aa precis har har project cars till pc men föredrar att sitta framför tv och köra
Blir nog en xbox då.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av Zentrax:

jag rekomenderar xbox pga Forza, kan inte tänka mig något bättre bilspel. Jag köpte xbone pga av forza och är grymt nöjd med både konsollen och spelen.

Precis Forza 4 är hittills det bästa bilspel jag har kört (har inte testat 5an).

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Definitivt Xbox, just för forza serien. Tycker inte att PS har något i närheten längre när det kommer till bilspel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Aa precis har har project cars till pc men föredrar att sitta framför tv och köra
Blir nog en xbox då.

Går ju alltid att koppla in PC:n till TV:n

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Går ju alltid att koppla in PC:n till TV:n

Blir så bökigt att flytta allt hela tiden....

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ps4 har ju Gran Turismo, knappast lågbudget det heller och sen tycker jag personligen att handkontrollerna till ps alltid varit skönare än Xbox dock lämnar kanske batteritiden något att önska

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Jaha så var det med det, hade fått för mig att det inte kostade att köra online på playstation.
Ja Forza spelen är ju riktig trevliga.

Blir nog en xbox då.

Tack för svar.

Online till PS3 var gratis. Du hade inte helt fel, endast ouppdaterad fakta

Just Forza Horizon är väl dock arkadigt. Hade själv gärna velat ha tvåan, men känns lite onödigt att köpa en One bara för det. Snälla MS, ni kunde gärna bry er om PC också.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ps4 har ju Gran Turismo, knappast lågbudget det heller och sen tycker jag personligen att handkontrollerna till ps alltid varit skönare än Xbox dock lämnar kanske batteritiden något att önska

Fast vem vet när dom släpper ett nytt turismo spel till PS4:an? 2017 om vi har tur kanske

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Online till PS3 var gratis. Du hade inte helt fel, endast ouppdaterad fakta

Just Forza Horizon är väl dock arkadigt. Hade själv gärna velat ha tvåan, men känns lite onödigt att köpa en One bara för det. Snälla MS, ni kunde gärna bry er om PC också.

Då var jag inte helt ute och cykla
Har titta på en del tester och gameplay av Forza Horizon 2 och det ser mist sagt ut som ett riktigt lyckat spel, så suget på en Xbox blev inte mindre precis

Forza är väll ett så kallat exklusiva konsolspel, som troligtvis aldrig kommer komma till PC lika så Halo tråkigt nog.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Fast vem vet när dom släpper ett nytt turismo spel till PS4:an? 2017 om vi har tur kanske

Iofs sant, fick för mig att GT6 fanns till ps4 men det va tydligen till ps3. Ja det finns ju bra många fler bilspel än GT serien, driveclub, project cars med flera

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Iofs sant, fick för mig att GT6 fanns till ps4 men det va tydligen till ps3. Ja det finns ju bra många fler bilspel än GT serien, driveclub, project cars med flera

Project cars finns till båda. Driveclub är väl sådär om han letar efter en hyfsad realistisk spelupplevelse.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Jag har båda konsolerna och är det bilspel du är ute efter så ska du helt klart köra med Xbox One då Forza serien är oslagbart i mitt tycke.
Men hade Forza funnits på PS4 så hade det varit andra bullar, helt klart bättre konsol.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Köp en PS3 och spela GT5 och GT6 och så får du gratis online Jag gillar dock inte Forza såattehh...

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Har titta på en del tester och gameplay av Forza Horizon 2 och det ser mist sagt ut som ett riktigt lyckat spel, så suget på en Xbox blev inte mindre precis

Forza är väll ett så kallat exklusiva konsolspel, som troligtvis aldrig kommer komma till PC lika så Halo tråkigt nog.

Har inte spelat Forza Horizon 2, men ettan var klart ett av de bästa bilspelen till 360:n tillsammans med Forza 4 enligt mig.

Är själv lite sugen på att köpa en Xbox One just för Forza-serien. Däremot har jag fortfarande en del att spela klart på gamla generationen först.

Detta paketet kan vara värt att hålla ögonen på:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3206073 (Xbox One 1TB + Forza 6)
https://www.youtube.com/watch?v=Fm-daIf4_5k (konsolporr!)

Permalänk
Skrivet av walkir:

Har inte spelat Forza Horizon 2, men ettan var klart ett av de bästa bilspelen till 360:n tillsammans med Forza 4 enligt mig.

Är själv lite sugen på att köpa en Xbox One just för Forza-serien. Däremot har jag fortfarande en del att spela klart på gamla generationen först.

Detta paketet kan vara värt att hålla ögonen på:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3206073 (Xbox One 1TB + Forza 6)
https://www.youtube.com/watch?v=Fm-daIf4_5k (konsolporr!)

Kanske blir en sväng förbi Webhallen. Trodde inte Forza 6 hade släpts än, nu blev suget ännu större.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Kanske blir en sväng förbi Webhallen. Trodde inte Forza 6 hade släpts än, nu blev suget ännu större.

Forza 6 är fantastiskt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Kanske blir en sväng förbi Webhallen. Trodde inte Forza 6 hade släpts än, nu blev suget ännu större.

Kör på bara

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +