ESXi med Eaton UPS

Permalänk
Medlem

ESXi med Eaton UPS

Någon som har fått ESXi att stänga ner när UPS:en inte får någon ström? Vad jag har förstått så måste man betala för ESXi för att få denna funktion?

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

Någon som har fått ESXi att stänga ner när UPS:en inte får någon ström? Vad jag har förstått så måste man betala för ESXi för att få denna funktion?

Jag har UPSen kopplad till en raspberry pi som kör en NUT server. Finns en NUT klient till esxi som ser till att stänga ner när strömmen försvinner.

Lite bökigt men det funkar och är gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla på vmwares vma appliance tror inte den kostar några pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det ser ut som om du kan ladda ner deras "Intelligent Power Protector" (provade aldrig att göra ett konto)
http://powerquality.eaton.com/Support/Software-Drivers/defaul...

"Next-generation software for the automatic, graceful shutdown of PCs and servers during an extended power outage. Perfect for virtualized environments -- compatible with VMware's ESXi and vSphere."

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Med APC så installerar man en Appliance från dem som stänger av host:en, har dock inte provat...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Problemet i allt detta är om du har en blandad miljö (vilket man ofta har på ett eller annat vis) dvs du har hostar med virtuella maskiner och vanliga fysiska datorer så går strömmen så ska allt stängas ner.

Allt kan inte stängas ner från tiden 0. Ofta vill man stänga ner alla VMar, där efter stänger man ner lagringssystemet där VMarna ligger på och till sist Hostarna. Det är svårt att få till på ett bra och snyggt sätt.

Har man en Host som kör både VMar och lagring så är det mycket lättare

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.