Permalänk
Medlem

Har problem med CS:GO fps drops

Hejsan! Jag har ett problem med spelet CS:GO då jag har oftast har stabil 210+ fps och sedan droppar ned till nästan 0 randomly ibland och varar bara i någon sekund. Har senaste CPU och GPU drivrutiner installerade, skulle gärna uppskatta med tips/förslag på vad felet skulle va.

Mina speccs
RAM - 2x Corsair 8GB (2x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz
GPU/Grafikkort - MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming
CPU - Intel Core i7 4790K 4 GHz 8MB
CPU Fläkt - Cooler Master Hyper 212 EVO
CDLäsare - ASUS DVD±RW DRW-24F1ST
Hårddisk - WD Green 1TB IntelliPower 64MB
SSD - Crucial MX200 250GB
Nätaggregat - EVGA Supernova G2 750W
Moderkort - MSI Z87-G55 ATX
Min skärm - ASUS VG248QE 24

Permalänk

@ricky8: har det funkat felfritt innan eller alltid varit så? senaste Drivrutin ex (beta) eller är det en stabil variant?
om det fungerat förut gå tillbaka till den Drivrutinen kolla om det funkar.

har du kontrollerat att nånting inte agerar flaskhals? grafikminnet. (MSI afterburner)
temp på GPU/CPU ?
nästa efter det blir väl att testa varje del med stresstest. Grafikminnet, Furmark, intelburntest, Memtest86.

(prime95 ska visst inte funka så bra med Haswell processorer så undvik denna)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Tjena, har haft problem innan med det fast har fixats förut av att cs har uppdaterats. Det ända jag inte har kunnat skaffa drivrutiner till är mitt moderkort, hittar inte drivrutiner till det.

Samt hur kan jag kontrollera om en komponent agerar som en flaskhals? Har även tittat på msi afterburner och sett till att cpu och gpu temperaturen är strax under max, så om det är t.ex 50 som maxtemperatur så försöker jag hålla den vid 45 kanske.
Ska testa olika stresstest, uppdaterar strax.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av ricky8:

nu när ja tänker efter du borde kunna maxa allt med den datorn du har ?

om du känner någon med ett bättre grafikkort så testa sätt in den i din dator (behöver inte vara samma modell/märke men glöm inte först ta bort grafik-drivrutinerna och installera rätt sort)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Umh menar du maxa grafiken i spelen? Då ja, har testat spela Battlefront betan på ultra utan några synliga problem, samma sak med GTA V. Har doc ingen som har bättre grafikkort än jag, de flesta kör med 970s eller nåt liknande. Som sagt CS:GO värkar vara det enda spelet jag har problem med :/

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ricky8:

Det ända enda jag inte har kunnat skaffa drivrutiner till är mitt moderkort, hittar inte drivrutiner till det.

Hur letar du efter drivrutiner? Det brukar räcka att googla moderkortet för att komma rätt. Här finns alla drivrutiner du behöver, och några till.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Legit, hitta hemsidan och de men hittade inte drivers delen :/..

Permalänk

Om det bara är CSGO du har problem i och inte något annat spel så är det troligtvis någonting med CS, Många har klagat på FPS problem.

Hade jag varit du så hade jag testat att ominstallera Steam/CS och köra en Verify Intergrity of Game Cache.

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Just nu har jag steam/cs osv installerat på min D: hårddisk, tror ni om jag skulle installera det på min SSD C: hårddisken istället skulle hjälpa något?