Nvidia experience @ w10 hänger sig

Permalänk
Medlem

Nvidia experience @ w10 hänger sig

Installerat om Nvidias drivrutiner flera gånger nu, med och utan DDU och får fortfarande samma fel.
Varken Beta eller Stable fungerar och ger exakt samma fel.

Det har funkat innan men helt plötsligt startade inte spel och Shadowplay åt CPU så installerade om det, nu startar inte experience alls.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Måste du verkligen ha experience?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

OP nämner ShadowPlay, så mest troligt därför han vill åt det. Som var på tråden vet jag ej någon lösning, tyvärr.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Skrivet av Kattus:

OP nämner ShadowPlay, så mest troligt därför han vill åt det. Som var på tråden vet jag ej någon lösning, tyvärr.

ShadowPlay jag vill åt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försvinner dina inställningar du gjort inne i Experience när du avinstallerar eller kan dessa gömma sig någonstans där du manuellt måste radera? Kanske något där som knasar till det i så fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Försvinner dina inställningar du gjort inne i Experience när du avinstallerar eller kan dessa gömma sig någonstans där du manuellt måste radera? Kanske något där som knasar till det i så fall.

Tänkte också i den banan. Avinstallera programmet, installera CCleaner (Gratisversionen) och radera allt som du kan hitta i registret och gamla filer. Kolla manuellt om mappen för experience är kvar och radera den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakd:

ShadowPlay jag vill åt

Kollat så där inte ligger annat skit på datorn, med t ex MBAM/AntiVirus?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skrivet av KaffeMedKotlett:

Tänkte också i den banan. Avinstallera programmet, installera CCleaner (Gratisversionen) och radera allt som du kan hitta i registret och gamla filer. Kolla manuellt om mappen för experience är kvar och radera den.

Varit inne på samma banor, tömt mappen och rensat Nvidia i %appdata% ingen skillnad.
Någonting är sparat någonstans, om det nu är Windows eller Nvidia vet jag inte men jag får fan spel på detta.

Brukar streama för ett gäng på tio - femton personer med lite tips och trix i hots mm, nu blir det ingen stream
Inte så sugen på att blåsa om burken, och systemåtersällning är uteslutet då jag inaktiverat det

Skrivet av Jalle64:

Kollat så där inte ligger annat skit på datorn, med t ex MBAM/AntiVirus?

Osannolikt att bara just Experience skulle krångla isf, kör igenom panda cloud och inget hittades

EDIT:
Blir bara värre och värre, nu går det inte ens installera om

Visa signatur