HDMI paneluttag? Kort USB?

Permalänk
Medlem

HDMI paneluttag? Kort USB?

Jag försöker designa en liten låda till min Raspberry PI 2 och en arduino plus lite mer. Problemet är att PI:n har kontakterna på två sidor, men jag vill ha mitt chassi rent på sidorna och endast uttag på baksidan.

Så om jag vrider PI:n så att USB och nätverksuttag finns på baksidan så kommer jag inte åt HDMI och den lilla power usb uttaget, det sista är relativt lätt att lösa. Men hur kan jag "skarva" och flytta HDMI uttaget utan att förstöra PI:n?

Det andra alternativet är att rotera PI:n så att HDMI uttaget och USB power uttaget hamnar mot baksidan och skarva nätverksuttaget + USB. Men då får jag med den lilla 3.5mm audio+video kontakten och det blir fler skarvar. Å andra sidan kan jag använda en/två av USB portarna internt i lådan om det behövs. t.ex. till Arduino kortet. Men då behöver jag en väldigt kort USB kabel ~10cm

TLDR;
Vart kan jag hitta ett HDMI paneluttag? typ detta på Kjell & Co men med hane på sladden
Eller vart finns det korta USB kablar ~10cm, som passar PI -> Arduino Nano
Paneluttag och vanlig USB kontakt på insidan, ej småkontakter som det är på interna USB till datorer?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

HDMI paneluttag? Kort USB?

Jag skulle söka på http://www.aliexpress.com/ alternativ ebay.