Permalänk

Runda ide kablar

Finns det att köpa någonstans nuförtiden?
Planerar för en retro PC typ 2003, med tidsenlig moddning (lysrör, lysande fläktar osv)

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Skrivet av AntecNisse:

Finns det att köpa någonstans nuförtiden?
Planerar för en retro PC typ 2003, med tidsenlig moddning (lysrör, lysande fläktar osv)

Finns massvis i precis vilken färg du vill på ebay

EDIT: Ska du verkligen gå all in på 2000 tals moddning måste du dock köra på de runda kablarna som lyser i UV ljus!

EDIT2: Tror tyvärr inte DFI Lanparty korten hade kommit 2003 (tror 754 korten kom 2004?) men annars är de the shit både gällande överklockning och utseende.

Permalänk

En kompis hade ett DFI Lanparty-kort till socket A. 2003. Skitfult var det. Varför vill du göra en sån här dator? Det var ju den fulaste eran!

Permalänk

@lanbonden:
Är inte så pigg på att handla från ebay, finns ingen webbutik ??
annars får jag väl krypa till korset iaf :P¨

Har redan moderkort, socket A & cpu.

rätt sugen på ett Aopen HX-08 som offer, men lite svåra att få tag på .

Anledningen till tt jag kör 2003är just nostalgi, då jag härjade rätt hårt på den tiden

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

En kompis hade ett DFI Lanparty-kort till socket A. 2003. Skitfult var det. Varför vill du göra en sån här dator? Det var ju den fulaste eran!

Socket A var innan de plockade över Oscar Wu från Abit och blev bra. Rätt magiskt hur de gick från att vara till största del OEM tillverkare och rätt usla fram till att vara klart bäst på ett sockel byte tack vare ett överklocknings geni

Skrivet av AntecNisse:

@lanbonden:
Är inte så pigg på att handla från ebay, finns ingen webbutik ??
annars får jag väl krypa till korset iaf :P¨

Har redan moderkort, socket A & cpu.

rätt sugen på ett Aopen HX-08 som offer, men lite svåra att få tag på .

Anledningen till tt jag kör 2003är just nostalgi, då jag härjade rätt hårt på den tiden

Har mycket svårt att tro att någon Webbutik skulle ha runda (eller platta!) ide kablar hemma med tanke på att de inte varit relevanta sen 2003 eller när det nu var Sata kom på riktigt.

Du ska inte se Ebay som nått farligt, det är din vän när du ska ha gamla billiga datorgrejer med en månads gratis frakt

Permalänk
Medlem

@AntecNisse: hur många och vilken färg är det du söker?
kan eventuellt ha några liggande

Permalänk
Medlem

Jag slängde ett par "runda" IDE-kablar tillsammans med DFI Lanparty AM2, för nån vecka sen.. Synd!

Har kvar min Athlon 3200+ från 2004-2005, med diskettstation som jag använder ibland för att göra diskar till mina 486:or m.m. Kör Windows 7 rätt så hyfsat. Har svårt att känna några retorkänslor för den. Använde den fram till 2009.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

@willienelpson: Färg är väl inte spikat, det kan väl va vad som finns, har inge lysrör eller liknande ännu. 2 st tänkte jag mig

Kan man länka galleriet till forumet ? la upp en bild i galleriet på moderkort o cpu

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem

Har en gammal IDE kabel ikvar från ett DFI kort.
Så där ser den ut.
http://i.ebayimg.com/00/s/NjI0WDY0OQ==/z/o1gAAMXQNo5TXTQJ/$_3...

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Skrivet av PMJ:

Har en gammal IDE kabel ikvar från ett DFI kort.
Så där ser den ut.
http://i.ebayimg.com/00/s/NjI0WDY0OQ==/z/o1gAAMXQNo5TXTQJ/$_3...

Intresserad! PM:a om du vill bli av med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem

@AntecNisse:
Verkar ha strulat bort det äldre kablaget, såg att någon hade 2st ute i skänkes tråden.. Garderobsrensning

Permalänk
Föredetting
Skrivet av lanbonden:

Socket A var innan de plockade över Oscar Wu från Abit och blev bra. Rätt magiskt hur de gick från att vara till största del OEM tillverkare och rätt usla fram till att vara klart bäst på ett sockel byte tack vare ett överklocknings geni

Lanparty NFII Ultra B var ju det bästa nForce 2-moderkortet sett till överklockning. NF7-S och AN7 var de enda riktiga alternativen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Lanparty NFII Ultra B var ju det bästa nForce 2-moderkortet sett till överklockning. NF7-S och AN7 var de enda riktiga alternativen.

Vore fränt o komma över en sådan bräda, bara för att köra socket A överklockning, har vattenblock till bådeCPU och Nordbrygga till ett sånt system

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av AntecNisse:

Vore fränt o komma över en sådan bräda, bara för att köra socket A överklockning, har vattenblock till bådeCPU och Nordbrygga till ett sånt system

Jag hade ett för något år sedan. Minns inte vad som blev av det.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag har några stycken, svarta. Du kan få dem gratis om du står för porto.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag har några röda liggandes, kanske har fler.
Jag kan kolla ikväll när jag kommer hem om du är intresserad.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Lanparty NFII Ultra B var ju det bästa nForce 2-moderkortet sett till överklockning. NF7-S och AN7 var de enda riktiga alternativen.

Nja, skulle säga tvärt om, Ultra B var den närmsta kandidaten efter NF7-S, dock med det stora problemet att Lanparty korten inte alls var lika jämna, de bra korten låg på NF7-S nivå men snittet var inte lika bra.

Med det sagt så hade jag kunnat tänka mig att ha ett Ultra B i samlingen trots jag redan har ett NF7-S bara för att jag gillar Lanparty korten

Permalänk
Medlem

@AntecNisse: Du har PM.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@AntecNisse: Fanns en artikel här på SweC hur man gjorde egna med hjälp av en rakbladskniv och eltejp

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.