Vilken igångsinställning skall jag ha på min TV?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012

Vilken igångsinställning skall jag ha på min TV?

Hej på er.

Det var en gång tre små...Nej det var det förresten inte.
Så här ligger det till, jag har en fem månader gammal LG 42LB561V-ZC
Den har jag att bliga standard och digital-tv på. <---Telia frälste mig med sin IPTV.
Men det är inte enda uppgiften, den är också den enda monitor, som får visa bild från datorn.
Det innefattar allt från surfande på nätet, till film och spel.
Då finns det två inställningar om portnamn, som faller mig i ögonen, dessa är PC och SPEL.
Till er som har tagit er mer tid än mig till att införskaffa kunskap om detta, vilken av namnen skall jag ge porten(HDMI 1.4), för att få så lite input-lag det någonsin är möjligt?
Varför jag har blivit intresserad av detta, är för att jag efter en helvetes paus, nu åter igen har upptagit BF-4 spelande mot en av mina vänner.
Som sagt, dela med er av er kunskap.
/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2002

På min LG TV ger PC minst, detta då PC läget slår av flest inbyggda "bildförbättringar".

Ryzen 7 1700X@3.9GHz, 4x8GB DDR4 2666MHz, Palit GeForce GTX 1080 GameRock, SSDs, Focusrite Scarlett Solo, Blue Snowball, MS LifeCam Studio.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av hulkenstrong:

På min LG TV ger PC minst, detta då PC läget slår av flest inbyggda "bildförbättringar".

Perfekt, tack för svaret.
/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"