Php mysql session uppgifter uppdateras inte när sidan laddas om

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Vxo
Registrerad
Aug 2015

Php mysql session uppgifter uppdateras inte när sidan laddas om

Hej!

Jag har fått ett litet problem, jag utvecklar ett webbspel och det är lite olika paramterar som måste uppdateras varje gång egentligen som sidan laddas om.

Det är tex. Pengar och hp.

När jag loggar in och ut så får jag upp rätt uppgifter , men när jag bara laddar om sidan så är det fortfarande samma uppgifter som när jag loggade in.

Jag använder följande:

<?php echo $_SESSION['pengar']; ?>

Självfallet finns det massa kod innan detta, men det är så jag anropar det.

Men varför uppdateras den inte varje gång sidan laddas om?

Aldrig behövt ha det såhär förut när jag gjort sidor där det inte spelat nån större roll.

Någon som vet hur jag löser detta?

[Intel core i7 5960X 3.0ghz] - [ ASUS X99-DELUXE] - [ 48 GB CORSAIR DDR4 DOMINATOR]- [Asus GTX 980TI SLI] - [Corsair AX1200I] - [Kingston Hyperx Predator 240GB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2003

Svårt att veta när du inte visar koden för att uppdatera $_SESSION['pengar'] & all annan information vi behöver för att hjälpa dig.

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

sessions är ju där av just anledningen att kunna spara information även om användaren stänger tabben osv. (inkl reloads) vill du att den ska uppdateras på något sätt så måste du ju ha någon kod som körs när skriptet laddas.

CPU: I7 4770k Noctua DH-14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: Nvidia 980 RAM: 16 GB Corsair RAM 1600 MHz SSD: Corsair force GT 120 GB, OC Agility 3 120 GB HDD: WD 2TB Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Ljud: Asus Xonar D2X Hörlurar: AKG K 240 MK II Microfon: Modmic 4 Mus: Logitech G500s Matta: Steelseries QcK Mini Skärmar: en BenQ 22' och en Samsung 19'. V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

när du uppdaterar den måste du köra en unset()

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!