Battlefield Bad Company 2 dåliga fps

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Company 2 dåliga fps

Hej! Har senaste drivrutinerna och uppdateringar för Windows 10 och när jag startar igång spelet så laggar det tom på menyn? När jag är inne i spelet så ligger jag runt 5-15 fps? Ni som har spelet kan ni testa ifall ni får några problem med spelet?

specs
i5 4460
8gb ram
gtx 960

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Upptäckte samma sak för ett par veckor sedan. Minns inte om det var efter en uppdatering till Windows 10 eller drivrutiner till Nvidia. Ligger mellan 8-14 FPS oavsett bana, men har inte testat spelet på senaste veckorna. Har du hört om andra som också fått detta problem?

Specs:
i7 4790K
16GB RAM
GTX 980 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj-hugo:

Upptäckte samma sak för ett par veckor sedan. Minns inte om det var efter en uppdatering till Windows 10 eller drivrutiner till Nvidia. Ligger mellan 8-14 FPS oavsett bana, men har inte testat spelet på senaste veckorna. Har du hört om andra som också fått detta problem?

Specs:
i7 4790K
16GB RAM
GTX 980 Ti

Polaren som har 760 har inga problem med spelet och har windows 10. Tror inte han har senaste drivrutinen från nvidia dock. Ska testa äldre drivrutin!

EDIT: Löste det! Ändrade i settings.ini från dokument.

DxVersion=9
RenderAheadLimit=0
Fov=55

Permalänk
Geeks Gaming

Jag fick in uppdatering till BC2 på origin idag. Den la även till en ny icon

Och när jag testa så fick jag mer fps i den än den andra.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

FPS'en gungar ständigt!

Hejsan, livar upp denna tråd då jag har ett problem med min FPS när jag spelar BFBC2.

Jag kör Windows 7 64-bit och har ett GTX 780, har alltid funkat kanon att spela, tills för någon dag sen då FPS'en började gunga upp och ner ständigt trots belastning. Känns som att jag har provat allt som jag hittat på nätet men inget funkar.

Nedan ser ni en graf över min FPS som visas på tangentbordet med hjälp av Fraps.

Finns det någon som har en aning om vad det kan vara? Värt att nämna är att jag installerade om drivisar och spelet vilket funkade ett tag, sen återkom problemet, extremt irriterande.

Mvh Marcus