codesign'a SDL2 frameworks i OSX - HJÄLP!

Permalänk
Medlem

codesign'a SDL2 frameworks i OSX - HJÄLP!

Hej, jag studerar på universitet och fick som sista laboration att göra ett spel, client och server skrivet i c++. Jag har aldrig använt c++ förr så jag laddade ner xcode och försökte följa en guide jag hittade som verkade iaf gå åt samma håll som jag siktar på. Problemet är att när jag ska använda SDL2 som verkar vara givet för många så måste man fixa frameworks och importera dessa till projeketet.. antar att den som nu verkligen kan hjälpa mig vet vad allt handlar om redan. Problemet är såhär framkom såhär:
Jag laddade ner SDL2 >> signaturen var inte korrekt >> hittade guide hur man signerade denna framework >> allt funkar bra >> guiden säger att ytterligare 2-3 st olika SDL2 frameworks behövs >> börjar med att ladda ned SDL2_image.framework >> denna har också ogiltig signatur >> försöker signera som jag gjorde tidigare:

Tobiass-MBP:sdl2_image.framework tobiasandersson$ codesign -vvv SDL2_image
SDL2_image: invalid signature (code or signature have been modified)
In architecture: x86_64

Tobiass-MBP:sdl2_image.framework tobiasandersson$ codesign -f -v -s - SDL2_image
SDL2_image: replacing existing signature
SDL2_image: code object is not signed at all
In subcomponent: /Users/tobiasandersson/Library/Frameworks/SDL2_image.framework/Versions/A/Frameworks/webp.framework

Tobiass-MBP:sdl2_image.framework tobiasandersson$ codesign -vvv SDL2_image
SDL2_image: invalid signature (code or signature have been modified)
In architecture: x86_64

Jag försökte då gå in till filen i /webp.framework/ och signera denna på samma sätt:

Tobiass-MBP:webp.framework tobiasandersson$ codesign -vvv webp
webp: code object is not signed at all
In architecture: x86_64

Tobiass-MBP:webp.framework tobiasandersson$ codesign -f -v -s - webp
webp: bundle format is ambiguous (could be app or framework)

Detta funkar inte heller, jag har deadlines att hålla och oförstående professorer så behöver verkligen hjälp och gärna snabb sådan. Jag har försökt att ladda ner SDL2_image, SDL2_mixer och SDL2_ttf men ingen verkar gå att signera så som det gick att göra med SDL2. Någon kunnig som kan skina lite ljus på en ovetande om hur man löser detta?

Permalänk
Medlem

Jag gör en ren gissning nu.. Försök se om du kan hitta en fil som heter info.plist i det framework du lyckades signera. Om du hittar en så borde det gå att kopiera den till de frameworks som inte går att signera. Kolla även i filen efter att du kopierat den och byt ut eventuella namn till något som passar det framework du lagt den till. Som sagt är det här bara en gissning och jag kan inte garantera att det fungerar. Anledningen till att det kanske fungerar är en sträng i dessa info.plist filer som definierar vad för paket det handlar om, för frameworks ska den strängen vara FMWK. Här är länk där du kan läsa mer om formatet: https://developer.apple.com/library/mac/documentation/MacOSX/...

Skickades från m.sweclockers.com