Asus ROG Swift PG279Q - Den stora tråden

Permalänk

Asus ROG Swift PG279Q - Den stora tråden

Tänkte att vi kan försöka oss på en samlad tråd där vi pratar om skärmen och eventuella problem.

Väldigt fin skärm lär jag säga och ett rejält kliv från 1080p i min mening, fantastiska färger på skärmen jämfört med mina äldre. G-sync och 165 Hz är även varför jag köpte denna skärm.
Har dock upplevt lite problem med min redan och kommer skicka den på reparation / få en ny.

  • Haft problem att köra skärmen via Displayport kabel, fungerade inte med min 5m som funkar till andra skärmar och med medföljande kabel blinkar skärmen till 2-3 gånger i timmen.

  • När man startar spel i fullscreen mode visar skärmen väldigt konstiga "fraktaler" tills skärmen hittat "rätt läge" (Via Displayport)

  • Backlight bleeding har blivit avsevärt värre efter en veckas användande.

  • Och slutligen efter fem dagars användande dök det upp en rosa pixel i överkanten / mitten av skärmen.

EDIT: Efter att kollat på bilden på datorn ser det ut som en till pixel är rosa i vänster kant.

Displayport problemen kopplar jag till mitt föråldrade Gtx 680 men den döda/trasiga pixel kommer jag skicka tillbaks skärmen för känns inte acceptabelt för en 9000kr skärm.

Ni andra som har skärmen har ni upplevt nå liknande problem eller har jag åkt på ett dåligt ex, lite orolig med tanke på allt skit som har med föregångaren att göra.

Update: fick mitt 980ti idag, fick för mig att testa med kabeln jag tänkt ha från början och mycket riktigt funkar den då. Så displayports problemet tror jag kan ha haft med mitt 680 och 4 skärmars lösning att göra. Döda/trasiga pixlar är dock fortfarande kvar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man verkligen reklamera en vara för 1 död pixel?

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Har beställt min, och kommer nog få den 30/10 när Webhallen får in nya i lager. Hoppas detta du pratar om inte finns på nästa batch.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Kan man verkligen reklamera en vara för 1 död pixel?

Nej, "Asus bedömer pixelfel efter ISO 13406-2 vilket medger mellan två till fem defekta pixlar beroende på vilket fel pixeln lider av."

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Kan man verkligen reklamera en vara för 1 död pixel?

Skrivet av Naga:

Nej, "Asus bedömer pixelfel efter ISO 13406-2 vilket medger mellan två till fem defekta pixlar beroende på vilket fel pixeln lider av."

Beror nog helt på vad för skärm och vilket märke, men enligt denna:
http://www.asus.com/se/ROG-Republic-Of-Gamers/ROG-SWIFT-PG279...

Så har jag rätt att reklamera varan om den har mer än 0 bright dots.

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Garderoben:

Tänkte att vi kan försöka oss på en samlad tråd där vi pratar om skärmen och eventuella problem.

Väldigt fin skärm lär jag säga och ett rejält kliv från 1080p i min mening, fantastiska färger på skärmen jämfört med mina äldre. G-sync och 165 Hz är även varför jag köpte denna skärm.
Har dock upplevt lite problem med min redan och kommer skicka den på reparation / få en ny.

  • Haft problem att köra skärmen via Displayport kabel, fungerade inte med min 5m som funkar till andra skärmar och med medföljande kabel blinkar skärmen till 2-3 gånger i timmen.

  • När man startar spel i fullscreen mode visar skärmen väldigt konstiga "fraktaler" tills skärmen hittat "rätt läge" (Via Displayport)

  • Backlight bleeding har blivit avsevärt värre efter en veckas användande.

  • Och slutligen efter fem dagars användande dök det upp en rosa pixel i överkanten / mitten av skärmen.

http://i.imgur.com/FSbuQ9h.png
EDIT: Efter att kollat på bilden på datorn ser det ut som en till pixel är rosa i vänster kant.

Displayport problemen kopplar jag till mitt föråldrade Gtx 680 men den döda/trasiga pixel kommer jag skicka tillbaks skärmen för känns inte acceptabelt för en 9000kr skärm.

Ni andra som har skärmen har ni upplevt nå liknande problem eller har jag åkt på ett dåligt ex, lite orolig med tanke på allt skit som har med föregångaren att göra.

Hade skickat tillbaka med distansköpslagen och köpt en ny.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Håller 100% med...
Jag hade gjort detsamma.
För en skärm i den prisklassen så kommer de byta ut den åt dig.
Inget att oroa sig för.

Lycka till med din nya.

Skrivet av tvelander:

Hade skickat tillbaka med distansköpslagen och köpt en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Beror nog helt på vad för skärm och vilket märke, men enligt denna:
http://www.asus.com/se/ROG-Republic-Of-Gamers/ROG-SWIFT-PG279...

Så har jag rätt att reklamera varan om den har mer än 0 bright dots.

Ok! Kan inte säga direkt att jag förstår deras diagram men det är mycket möjligt att annat gäller för de mest exklusiva skärmarna, hoppas det går bra

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Min ligger på Posten och väntar, det blir en lååång arbetsdag

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Avstängd

Min funkar fint har kört den i en vecka nu och är störtnöjd.

Inga direkta problem har jag märkt av under denna tiden. Inga döda pixlar och väldigt lite BLB. Den BLB som finns är uppe i högre hörnet men den verkar minska.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Inga döda pixlar på min, har granskat noga på http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php. Härlig känsla att gå från 60->120+ Hz. Kör helst med ULMB tror jag, tearing störs jag inte så mycket av annars.

Oklart om detta är värt pengarna jämfört med en MG279q, but oh well :).

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Tjena! Fick min idag så har inte hunnit klämt så mycket på den men testade bf4 i 30 minuter och är supernöjd. Vilken jävla bild asså... men va tvungen att rycka ut på jobb över natten men ska hårdtesta den imorgon:-) det enda jag märkte var att den blinkade till konstigt efter jag stängt av spelet men vet ej vad det var. Hoppas det är ett bra exemplar <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Har beställt en från Inet nu. ska bli kul och se

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Hittat en död pixel på min idag men syns bara när jag surfar. sitter nere i högra hörnet men tänker inte skicka tillbaka bara för det.

edit: Hittade en till död pixel. inte ok för en 9000kr skärm. har gjort ett återköp och tänker vänta tills tredje batchen typ.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

@laxpudding:

Du skrev i testet av skärmen att "Det som skiljer AHVA-paneler från många IPS-paneler är att det inte uppstår någon glow-effekt.". Spontant skulle jag säga att min PG279Q har lika mycket IPS glow som min gamla Dell U2711. Eller har jag fått ett måndagsexemplar? Inte lätt att få en riktigt representativ bild (särskilt med mobil), men here goes. Skärmarna är likvärdigt kalibrerade.

Asus PG279Q - Dell U2711

Asus PG279Q - Dell U2711

Fel modellbeteckning :)
Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

@laxpudding:

Du skrev i testet av skärmen att "Det som skiljer AHVA-paneler från många IPS-paneler är att det inte uppstår någon glow-effekt.". Spontant skulle jag säga att min MG279Q har lika mycket IPS glow som min gamla Dell U2711. Eller har jag fått ett måndagsexemplar? Inte lätt att få en riktigt representativ bild (särskilt med mobil), men here goes. Skärmarna är likvärdigt kalibrerade.

Asus PG279Q - Dell U2711
http://s9.postimg.org/pyiuwnckr/Photo_2015_10_22_17_48_17_1583.jpg

Asus PG279Q - Dell U2711
http://s9.postimg.org/xfs2bv23v/Photo_2015_10_22_17_48_30_1584.jpg

Så där ser min ut också..

Skrivet av BigO161107:

Tjena! Fick min idag så har inte hunnit klämt så mycket på den men testade bf4 i 30 minuter och är supernöjd. Vilken jävla bild asså... men va tvungen att rycka ut på jobb över natten men ska hårdtesta den imorgon:-) det enda jag märkte var att den blinkade till konstigt efter jag stängt av spelet men vet ej vad det var. Hoppas det är ett bra exemplar <3

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du för G kort och DP kabel ? min funkar galant efter upgrade från 680 till 980

"Update: fick mitt 980ti idag, fick för mig att testa med kabeln jag tänkt ha från början och mycket riktigt funkar den då. Så displayports problemet tror jag kan ha haft med mitt 680 och 4 skärmars lösning att göra. Döda/trasiga pixlar är dock fortfarande kvar."

Visa signatur
Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av superapan:

@laxpudding:

Du skrev i testet av skärmen att "Det som skiljer AHVA-paneler från många IPS-paneler är att det inte uppstår någon glow-effekt.". Spontant skulle jag säga att min MG279Q har lika mycket IPS glow som min gamla Dell U2711. Eller har jag fått ett måndagsexemplar? Inte lätt att få en riktigt representativ bild (särskilt med mobil), men here goes. Skärmarna är likvärdigt kalibrerade.

Det där är inte vad jag kallar för "IPS glow", utan det vanliga beteendet för *alla* IPS/AHVA/PLS i vinkel. Svärtan blir ljusare, men gamma och färgrymd består till en viss gräns.

"IPS glow" är väldigt distinkt gulbrun hinna som kryper in från bortre hörnet och täcker mer av bilden ju större vinkel du har. Det är ungefär som att skärmen stod på ett gult bord som speglades i skärmen. Fast det uppstår i ett helt svart rum på en svart bordsskiva.

Permalänk
Bildexpert 📺

Rent generellt: Ser skärmen ut som kamerans exponering ger sken av i den där vinkeln kör man alldeles för ljusstarkt för ett kolsvart rum. Helst ska man inte kliva över 80 cd/m2 i den situationen och brightnessreglaget ska då alltså stå på 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det där är inte vad jag kallar för "IPS glow", utan det vanliga beteendet för *alla* IPS/AHVA/PLS i vinkel. Svärtan blir ljusare, men gamma och färgrymd består till en viss gräns.

"IPS glow" är väldigt distinkt gulbrun hinna som kryper in från bortre hörnet och täcker mer av bilden ju större vinkel du har. Det är ungefär som att skärmen stod på ett gult bord som speglades i skärmen. Fast det uppstår i ett helt svart rum på en svart bordsskiva.

Skrivet av Laxpudding:

http://s9.postimg.org/xfs2bv23v/Photo_2015_10_22_17_48_30_1584.jpg

Rent generellt: Ser skärmen ut som kamerans exponering ger sken av i den där vinkeln kör man alldeles för ljusstarkt för ett kolsvart rum. Helst ska man inte kliva över 80 cd/m2 i den situationen och brightnessreglaget ska då alltså stå på 8.

Tack för klargörandet! Jag har alltid varit mycket nöjd med min Dell U2711, och upplever inte ovan som ett problem särskilt som min PG279Q presterar likvärdigt i just detta avseende.

Rörande bilden använder jag aldrig datorn i kolsvart rum. Har runt 15-20 i brightness vid normal kvällsbelysning. Detta var bara ett halvt misslyckat försök att visa på fenomenet.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av superapan:

Rörande bilden använder jag aldrig datorn i kolsvart rum. Har runt 15-20 i brightness vid normal kvällsbelysning. Detta var bara ett halvt misslyckat försök att visa på fenomenet.

He-he. Det är inte helt enkelt att fånga vad ögat upplever.

Kameran har ett begränsat dynamikomfång och är väldigt godtycklig i hur den exponerar. Och med en bättre kamera och RAW är det ändå ett godtycke i hur *jag* exponerar. Därför gav jag upp "objektiva bilder" på svärta för många år sedan.

Permalänk
Medlem

Fick min en vecka tidigare än jag trodde! Vilken underbar skärm! Klarade mig från döda fixlar. Men har bleed som er ovan. Dock verkar det helt normal på en IPS.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Har inte skärmen, men ställer en fråga till er ägare av den.

Märker ni av någon IPS-Glow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Har inte skärmen, men ställer en fråga till er ägare av den.

Märker ni av någon IPS-Glow?

Ja, AHVA-glow-ish (eller vad det kallas). Lika mycket som min gamla Dell U2711 (se någon post upp för att förstå vad jag menar), som jag dock aldrig blivit störd av.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa denhär skärmen, men jag håller på med lite foto också. Säljer lite stock fotos som en hobbygrej bara. Det vore jäkligt trevligt att ha en skärm man kan göra sånt arbete på, samt spela lite också.

Passar denhär skärmen för det?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Jag funderar på att köpa denhär skärmen, men jag håller på med lite foto också. Säljer lite stock fotos som en hobbygrej bara. Det vore jäkligt trevligt att ha en skärm man kan göra sånt arbete på, samt spela lite också.

Passar denhär skärmen för det?

Om du läst recensionen så sammanfattas den som "Asus ROG Swift PG279Q är alltså en skärm som dubblerar som maximerad spelskärm och fungerar för kvalitetskrävande färgarbete.". Jag skulle läst recensionen om jag var intresserad av att köpa den.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Om du läst recensionen så sammanfattas den som "Asus ROG Swift PG279Q är alltså en skärm som dubblerar som maximerad spelskärm och fungerar för kvalitetskrävande färgarbete.". Jag skulle läst recensionen om jag var intresserad av att köpa den.

Jag formulerade mig lite fel, sorry. Jag har läst recensionen och det låter ju riktigt bra! Jag undrar om någon annan gör något liknande som jag bara och vad ni tycker om det, eventuelt.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min skärm so far.

Kör den i 120hz med G-sync aktiverat vilket @laxpudding rekommenderade i sin Recension av sagda skärm, känns som en bra kompromiss mellan flyt i bilden och motionblur spontant. Avsevärd förbättring över 144hz iallafall gällande motionblur.

Ingen BLB, inga döda pixlar, upplever inte något "IPS-glow". Rekommenderas!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk

Skickade in min skärm idag till Inet får se hur lång tid det kommer ta.

Känns ju skapligt tråkigt att gå tillbaks till 1080p och 23 tums från att setat på asusen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

upplever inte något "IPS-glow".

En undran, vad har du haft tidigare? Jag märker av tydlig "IPS-glow". Sitter jag på normalt avstånd är det tydligt hur hörnen på skärmen ser urvattnade ut. Min gamla IPS (Dell U2711) har betydligt grövre AG-filter, vilket gjorde fenomenet mindre tydligt, men detta kan jag ibland undra om detta verkligen är bättre än TN. Nedan försöker jag illustrera som jag upplever det. Jag gissar att detta är normalt glow (eller?), men jag kan inte påstå att jag gillar det.

Bild #1. Som jag har ögonen vid normalt avstånd. Svart bakgrund. Detta är med brightness på 15 och taklampan tänd. Tydlig glow i alla hörn.

Bild #2. Flyttar kameran sidledes och vips försvinner glowen i vänstra hörnen, men blir påfallande åt andra hållet.

Bild #3. Kameran på ett par tre meters avstånd. Ingen glow, men så här långa armar har jag inte :p.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

En undran, vad har du haft tidigare? Jag märker av tydlig "IPS-glow". Sitter jag på normalt avstånd är det tydligt hur hörnen på skärmen ser urvattnade ut. Min gamla IPS (Dell U2711) har betydligt grövre AG-filter, vilket gjorde fenomenet mindre tydligt, men detta kan jag ibland undra om detta verkligen är bättre än TN. Nedan försöker jag illustrera som jag upplever det. Jag gissar att detta är normalt glow (eller?), men jag kan inte påstå att jag gillar det.

Bild #1. Som jag har ögonen vid normalt avstånd. Svart bakgrund. Detta är med brightness på 15 och taklampan tänd. Tydlig glow i alla hörn.
http://s8.postimg.org/xxpjy9rzl/Photo_2015_10_26_19_45_16_1594.jpg

Bild #2. Flyttar kameran sidledes och vips försvinner glowen i vänstra hörnen, men blir påfallande åt andra hållet.
http://s8.postimg.org/jpzv9mfap/Photo_2015_10_26_19_45_26_1595.jpg

Bild #3. Kameran på ett par tre meters avstånd. Ingen glow, men så här långa armar har jag inte :p.
http://s8.postimg.org/c130xwesx/Photo_2015_10_26_19_48_42_1596.jpg

OJ! Jag kan knappt se mitt glow i ett belyst rum.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro