Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Apr 2014

Använda TV som datorskärm

Då jag väntar på en skärm från Asus och inte har någon med minst FullHD så kan jag inte använda datorn till att spela. Jag har en monsterdator med två titan x SLI. Däremot har jag en SonyTV med Full HD och funderar på att koppla in den till grafikkortet med HDMI opch spela GTA V på den med handkontroll, så länge.

Min fråga till er är om TV-skärmar drar mer prestanda från datorn(så komponenterna t.ex. blir varmare) eller om det är lugnt, alltså samma saom en vanlig full hd datorskärm typ 24 tum? Tror TVn har 120 Hz också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

Har min skärm speglad till TVn och det går utmärkt att sitta i soffan och lira med handkontroll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2013

Är det samma upplösning 1080p? så drar den inget mera.

CPU: Intel Core i7 6700K Mobo: EVGA Z170 FTW GPU: Nvidia GeForce GTX 1080Ti Ram: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz PSU: Corsair AX860i SSD: Samsung 950-series PRO 256GB M.2 SSD: Samsung 850-Series PRO 512GB Chassi: Fractal Design Define C Kylning: Corsair Hydro H110i GTX Skärm: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync OS: Windows 10 Pro 64-Bit VR: HTC Vive

Steam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avslutat Konto
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av mandapanda:

Min fråga till er är om TV-skärmar drar mer prestanda från datorn(så komponenterna t.ex. blir varmare) eller om det är lugnt, alltså samma saom en vanlig full hd datorskärm typ 24 tum? Tror TVn har 120 Hz också.

Nej dem blir inte varmare för att du kopplar den till en TV istället för en skärm så länge du kör samma upplösning och uppdateringsfrekvens.

Det finns dock en risk för att du inte kommer uppskatta att spela på TV'n för att den är mycket långsammare än en bra skärm. Men det är ju en smaksak.