Hjälp att hitta sällskapsspel!

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta sällskapsspel!

Sweclockers, I need your help.

Som liten spelade jag ett spel på skolan som jag trodde mig minnas var RISK, och att framsidan på lådan såg ut såhär:

Men efter att ha rekat runt lite är det inte denna RISK jag söker. Spelet jag söker hade en spelplan likt bilden här ovan, indelad i rutor där man skulle placera en uppsjö av soldater av olika rang och bomber som sin motståndare skulle plöja igenom med sina spelpjäser för att slutligen ta sig till kungen(?). Emellan sig och sin motståndare brukade man sätta upp en tunn kartongskiva (som medföljde?) så man inte kunde se hur den andra ställde upp sina pjäser innan man startade. Sen turades man om att flytta sina pjäser framåt, likt schack.

Det lustiga är att jag nästan är säker på att bilden ovan är rätt framsida, men jag kanske har blandat ihop det helt.

Är det någon som har någon hint om vad för spel jag letar efter?

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7-6700k | MSI Z170A GAMING PRO Carbon | Corsair Vengeance LPX Black 16GB@3000MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | Samsung 950 Pro 256GB M.2

Permalänk
Medlem

@HeroAtSC:

Ååååh. Så hette det! Tack som fan.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |