Gamla SSD disken syns inte i diskhanteraren

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Gamla SSD disken syns inte i diskhanteraren

Installerade en ny SSD disk med hjälp av en kompis idag. Tanken var att jag skulle fixa en större ssd disk till min C disk.
Efter att ha installerat windows på nya SSD disken så märkte jag först att endast min nya disk var synlig på den här datorn.
Efter att ha frågat runt här så insåg jag att jag var tvungen att göra en sökväg på diskarna i diskhanteraren.
Så jag gick in i diskhanteraren och gav en sökväg till min 1 Tb HDD (som tidigare inte var synlig).

Min gamla 128 gb SSD verkar dock helt försvunnen. Den syns inte ens på diskhanteraren. Jag formaterade aldrig disken så jag vet inte om det blivit knas som en följd av att den gamla dsisken har windows 10 installerat samtidigt som jag installerat windows 8.1 på den nya.

Är det någon som vet hur det kan lösas? Båda diskarna är från allt att döma kopplade i datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Ser du disken i bios/uefi så ska det fungera tycker jag. Sitter den på en mystisk kontroller som du har glömt drivrutiner till kanske?

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jun 2013

Hade samma problem nyligen. Kopplade istället in SSDn via USB, då syntes den och jag kunde formatera den. Sen funkade det via SATA.