Oneplus tillkännager mellanklassaren X för under 3 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Oneplus tillkännager mellanklassaren X för under 3 000 kronor

Efter "flaggskeppsdödarna" One och 2 tar Oneplus nu upp kampen om mellanklassen med X, som kombinerar sober design med toppklassade komponenter från förr.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det inte Iphone på bilden?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Denna telefon såg ju riktigt intressant ut. OLED är så sjukt fint på en telefon!

Synd bara att det ärinbjudningssystemet igen så att man måste anstränga sig för att få tag på ett ex.
Misstänker dessutom att denna modell kommer sälja mer än orginalet, så kötiderna blir väl ännu värre.

Permalänk
Entusiast

Härligt med mindre telefoner, även om jag personligen även tycker 5" är lite för stort. Hade jag varit i behov av en ny telefon så hade detta varit ett alternativ framför den dubbelt så dyra Z5 compact.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har nog hittat min nya telefon <3

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Är det inte Iphone på bilden?

Hello lawsuit

Permalänk
Medlem

Snygg som en iPhone men utan det lamslagna OS:et och riktigt billig - perfekt för Android-älskaren!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Känns som att Zuk Z1 är ett bättre val i den prisklassen då, bättre prestanda och 4100mAh batteri. Nackdelen är att 5,5" skärmen kan kännas för stor för vissa.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Är lätt att hata på OnePlus men den här telefonen ser väldigt intressant ut för priset, skulle dock vilja veta vilken generations AMOLED det är på skärmen.

Enda jag kan klaga på av att bara kolla på bilderna är väl den räfflade ramen, kommer fastna så mycket skit där.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt vacker får jag säga Kan bli ett alternativ när det är dags att byta upp sig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

" Oneplus X, som dessutom är ett svar till alla som efterfrågat en mindre telefon." 5tum är inte så litet

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Tusan också, jag skulle ha väntat med att köpa 2an. Den här har precis allt det jag från början ville ha. Dock älskar jag min OP2 så så farligt är det inte

Permalänk
Medlem

NOMNOM give it to me!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Utseendemässigt väldigt lik Elephone S2:
http://www.elephone.hk/s2.html

Dock bättre komponenter i OPX.

Permalänk
Avstängd

Känns som en telefon från förra året.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av huttala:

Denna telefon såg ju riktigt intressant ut. OLED är så sjukt fint på en telefon!

Synd bara att det ärinbjudningssystemet igen så att man måste anstränga sig för att få tag på ett ex.
Misstänker dessutom att denna modell kommer sälja mer än orginalet, så kötiderna blir väl ännu värre.

Efter en månad kommer man kunna köpa den utan invite.

Skrivet av cosmos92:

" Oneplus X, som dessutom är ett svar till alla som efterfrågat en mindre telefon." 5tum är inte så litet

"Mindre telefon [Än våra tidigare telefoner]" Den är mindre, de påstår inte att den är liten. Alltså är uttalandet korrekt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Fan vad sexig, men bittert med invitesystem =( .

Edit: Det kommer tydligen vara öppen försäljning under begränsade tider i december redan så inte så farligt ändå.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Vacker lur! Hade jag inte redan haft en One så hade det blivit en sån här : )

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

hade dom lagt ett 3000mAh batteri och support för wireless ac så hade jag köpt den direkt och gett min opt till tjejen

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Hello there, modern Nexus 5! Sugen man vart helt plötsligt :D.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Asså... Svaret till mellanklassen för 500kr mindre än "flaggskeppsdödaren"? Konstig motivering.

Permalänk
Medlem

Den var ju bra mycket snyggare än OnePlus 2.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Två år gammal processor (och troligtvis all annan hårdvara i telefonen), klart som fan den är "billig".

Permalänk

Verkar ju jätte bra och lockande! Men jättesynd att den inte körde på USB typ-C! =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Två år gammal processor (och troligtvis all annan hårdvara i telefonen), klart som fan den är "billig".

En iPhone kostar inte många hundralappar att tillverka men inte fan är dom billiga. Det sämsta jag hört idag tror jag.
Marknaden sätter priset inte komponenterna.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Snapdragon 801 är fortfarande otroligt vass och för 2500 kr finns det inte många konkurrenter som har både byggkvalitet samt bra mjukvara.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Härligt med mindre telefoner, även om jag personligen även tycker 5" är lite för stort. Hade jag varit i behov av en ny telefon så hade detta varit ett alternativ framför den dubbelt så dyra Z5 compact.

Håller med. Telefonerna är lite för klumpiga idag för att användas smidigt utan handsfree.

Men ifall man inte vill ha den just för samtal främst så är det snarare tvärtom, att de är lite små.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hultron:

Två år gammal processor (och troligtvis all annan hårdvara i telefonen), klart som fan den är "billig".

Du får det att låta som att S801 skulle prestera dåligt bara för att den är "gammal". Presterar väl inte mycket sämre än toppmoderna SoC's då S801 faktiskt kan hålla uppe frekvenserna utan att throttla, den drar mindre ström och blir inte lika varm.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Två år gammal processor (och troligtvis all annan hårdvara i telefonen), klart som fan den är "billig".

Fast de komponenterna har ju prestanda så det räcker och blir över så med den biten är det nog inga problem.
Tycker det är gött att det finns alternativ till 6-7-10000-kronorstelefoner ex. iPhone 6+ med 128GB lagring.
Overkill att ha en telefon som kostar som en hygglig semesterresa.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|