Är det bara jag som tycker att senaste versionen av HTML SUGER FETT?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att senaste versionen av HTML SUGER FETT?

Jag står inte ut. Är det bara jag som tycker att den senaste verisionen av HTML är TOTALT KASS OCH ANVÄNDARFIENTLIG?
Jag menar:
- Vem tycker att det är ok att browsern hoppar tillbaka efter att man börjat scrolla ner för man inte orkar vänta på att sidan laddar klart?
- Vem tycker att det är ok att när man klickar innan sidan laddat klart förflyttas man till vad som helst?
- jag skiter i reklam och annant mög. Har jag klickat så har jag klickat. FATTA att jag vill gå vidare

Nu rantar jag men det är ganska tyligt att det inte är konsumenterna som ligger bakom den senaste standarden, det är producenterna (eller rättare sagt reklammakarna)

Det är bara en tidsfråga innan någon student skapar en browser som kompenserar för bristerna:
- WYSIWYG, what you see is what you get, folk verkar ha glömt bort det . Sidor nu för tiden skalas om, hoppar runt.
- Fortsätta ladda ner (reklam) när man redan klickat på ny länk, sorry Goggle är inte ni som bestämmer det är konsumenterna

Hur svårt kan det vara?
1) När en sida laddas ner ta reda på hur stora (reklam)bilderna är och skala
2) Prioritera användaren, klickar man bryr man sig inte om material (reklam) som inte laddats ner
3) Sätt er vid en sunkig 64 kbit/s lina och surfa

Gör om. gör rätt.

Permalänk
Medlem

Vad har detta med "senaste versionen av HTML" att göra? Av det lilla jag kunde förstå av din text verkar det bara vara fel orsakade av de som byggt sidan.

Håller i alla fall med om att prestanda och användarupplevelse ska vara högt prioriterade vid skapande av webbtjänster, inte bara design som många verkar tycka.

Permalänk
Medlem

Om du menar html5 så ja då är det bara du. Resten av oss tycker det var på tiden med html5.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!