Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Bra och TYSTA fläktar till datorn

Hej

Hoppas jag postar denna rätt.

Jag håller på med att bygga ihop en ny dator, är än så länge bara i planeringen av det hela. Men syftet med datorn är att få den så tyst det bara går eftersom jag hatar skit som låter. Det ska bli vattenkylning på den osv men just nu letar jag bra och tysta fläktar att montera i chassiet.

Jag har två st fläktar som jag hittat som verkar bra men vill gärna få era synpunkter och se om ni vet något bättre.
Jag har lite erfarenhet av be quiet's fläktar och är nöjd. Kikar man på vad inet listar för ljudnivå på fläktarna så verkar aerocool's fläkt väldigt intressant ut.

Aerocool fläkt

Be Quiet fläkt

Så vad säger ni, vilken fläkt på marknaden är den mest ljudlösa ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

Bequiet silentwings 2.
Men de kanske inte är bäst för ditt ändamål..?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Noctua? Dock är det inte många som gillar färgen.. men garanterat tysta fläktar.

1090T | GA-MA770T-UD3P | GTX 960 | 8 GB DDR3 | 480 GB SSD
Asus Book T100HA-FU029T | x5-Z8500 | 4 GB DDR3 | 64 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013

är det radiatorfläktar du är ute efter alltså?

Intel Core i7-4790k / Asus Z97-AR / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 PRO 256GB / Fractal Design Define S / ST30 360+UT60 240 / 8x Scythe Gentle Typhoon AP-15 / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Asus ROG Swift PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2013

Jag har erfarenhet utav både noctua och beQuiet och måste säga att det är hugget som stucket (nu kommer noctua fanboys säga annat) men ja det är min erfarenhet och beQuiet har bättre färgschema än noctuas hemska industribajsbruna färger. Men våga prova dig fram tills du själv känner dig nöjd med ljudnivå och färgscheman om sådant är viktigt för dig;-)

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: MSI GTX 660 Twinfrozr 3 Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Jag har en stängd dator så färger och så spelar ingen som helst roll.

Jag är ute efter fläktar till radiatorn samt att byta ut de som sitter original i mitt FD XL 2 chassie.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Dec 2013

@italiano1988: Köp inte aerocool. 2 av mina gick sönder efter ca 6 månader... Kolla på Noctua Redux kanske? denna är 3-pin men finns 4-pin PWM också http://www.inet.se/produkt/6308862/noctua-nf-p14s-redux-1200-...
webhallen har fler av dessa i lager om du ska beställa fler än 2.

|CPU| - Intel i7 4820K 4.5Ghz |GPU| - Radeon R9 290 + Tri-X kylare eftermonterad |MoBo| - Gigabyte X79-UP4 |RAM| - Team Group Xtreem Vulcan 4X4 GB 2133Mhz CL9 |CPU kylare| - Noctua NH-D14 |PSU| - EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| - Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av italiano1988:

Jag har en stängd dator så färger och så spelar ingen som helst roll.

Jag är ute efter fläktar till radiatorn samt att byta ut de som sitter original i mitt FD XL 2 chassie.

Till radiatorn skulle jag säga EK Vardar och till fläktplats : Noctua NF-F12 industrialPPC 2000 PWM

Skicka in en önskan till Komplett`s Black Friday 27:e nov att du vill ha lite rabatt så kanske du har tur och få det!.