Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

Så jag är ute och cyklar trots att katters intelligens inte kan jämföras med människans?

Jag älskar min katt över allt annat men jag inbillar mig inte att katten ifråga har någon egen tankeverksamhet jämförbar med Homo Sapiens och av någon anledning retar detta livet ur en masa kattmänniskor.

För guds skull, lär er skilja mellan känslor och vetenskap!

För guds skull, lär dig själv skillanden mellan vetenskap och din egen övertygelse om att katter har lika aktiv tankeverksamhet som granit men på något magiskt vis ändå kan utföra mycket mer komplicerade saker än vad småbarn klarar av.
Således bör alltså småbarn inte heller kunna tänka enligt dig.
Visst kan jag då hålla med om att ungar kan vara korkade ibland, men någon måtta får det ändå vara.

Om du grundar det hela i förmågan att förmedla känslor så kan jag garantera dig att de flesta katter jag haft har förmedlat något jag uppfattat som ett mycket bredare spektrum av känslor (såsom sorg, saknad, förnöjsamhet, ilska, nyfikenhet, etc) än de flesta spädbarn verkar vara kapabla till då dessa bara verkar vara glada, ledsna, hungriga eller skitnödiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har Zelda en egen YouTube-kanal! Små videoklipp i en Ocicats tillvaro: Se Zelda här!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Nu är tyvärr katten bortgången, men vill visa upp dem få bilder jag har på "Bullen" och hans personlighet. Mamma hittade en ensam och svulten mörkgråhårig kattunge med ett lätt skimmer vid solvinkel utanför ena ladan för mååånga år sedan. Man kan missta rasen för Russian Blue men kontrasten på pälsen och beteendet var mer överens med Korat om man ser till information tillgänglig.

Bullen växte upp som ute och innekatt beroende på perioderna och utvecklades till en elegant, stilig och mysig katt som inte pratade mycket om det inte var något speciellt. När han talar så lyssnar man Han lärde sig självmant vissa ord, meningar och kroppsspråk utan träning med tiden - så när man väl utförde något av det så förstod han. Han även placerade svansen FINT runt sin kropp när han satt sig vid bord/stol bredvid en. Han var inte riktigt tjatig av sig heller men "masade" sig mycket bland benen när det gällde mat så det var aldrig svårt att greppa vad han ville.

Men i år blev Bullen påkörd av en bil och hade tydligen självmant DRAGIT SIG HEM till oss och hoppade/kastade sig till hö-loftet. Skadan påverkade ett par organ, höftet var helbrutet, paralyserad från skadepunkten och ned så veterinären fick avliva för det fanns inget att göra. Bullen betydde väldigt mycket för oss, den enda trösten var att han inte längre led. Bortgången av Bullen påverkade mig mer än när farsgubben gick bort, för den närhet och komfort Bullen gav oss var svår att replikera.

(Väldigt gamla bilder från en K810i)

Han sov ALLTID på mammas sida av sängen när han kunde, han fann trygghet i den.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Nu är tyvärr katten bortgången, men vill visa upp dem få bilder jag har på "Bullen" och hans personlighet. Mamma hittade en ensam och svulten mörkgråhårig kattunge med ett lätt skimmer vid solvinkel utanför ena ladan för mååånga år sedan. Man kan missta rasen för Russian Blue men kontrasten på pälsen och beteendet var mer överens med Korat om man ser till information tillgänglig.

Bullen växte upp som ute och innekatt beroende på perioderna och utvecklades till en elegant, stilig och mysig katt som inte pratade mycket om det inte var något speciellt. När han talar så lyssnar man Han lärde sig självmant vissa ord, meningar och kroppsspråk utan träning med tiden - så när man väl utförde något av det så förstod han. Han även placerade svansen FINT runt sin kropp när han satt sig vid bord/stol bredvid en. Han var inte riktigt tjatig av sig heller men "masade" sig mycket bland benen när det gällde mat så det var aldrig svårt att greppa vad han ville.

Men i år blev Bullen påkörd av en bil och hade tydligen självmant DRAGIT SIG HEM till oss och hoppade/kastade sig till hö-loftet. Skadan påverkade ett par organ, höftet var helbrutet, paralyserad från skadepunkten och ned så veterinären fick avliva för det fanns inget att göra. Bullen betydde väldigt mycket för oss, den enda trösten var att han inte längre led. Bortgången av Bullen påverkade mig mer än när farsgubben gick bort, för den närhet och komfort Bullen gav oss var svår att replikera.

http://i.imgur.com/VytTtZql.jpg
http://i.imgur.com/0BK5Dsil.jpg
http://i.imgur.com/Q3x0ekfl.jpg
http://i.imgur.com/U7zhTfUl.jpg

(Väldigt gamla bilder från en K810i)

Han sov ALLTID på mammas sida av sängen när han kunde, han fann trygghet i den.

Synd att en så fin katthistoria fick ett så tråkigt slut. Bullen ser bedårande ut!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

hade jag haft en katt hade jag terrat söndar han. kaninte låta bli att kela å kela å kela tills de sätter klorna i mig för att säga att det räcker nu

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

hade jag haft en katt hade jag terrat söndar han. kaninte låta bli att kela å kela å kela tills de sätter klorna i mig för att säga att det räcker nu

He,he, min katt kan definitivt sätta stopp för överdrivet kelande, har massor av ärr på händerna att påminna mig om det.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kattrådar måste vara de bästa trådarna!
Här är en bild på min katt från höstas:

Hans ända hobby i livet är att väcka mig precis efter jag somnat för att han vill gå ut. Försöker jag släppa ut honom innan jag lägger mig så blänger han bara på mig som om jag är dum i huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Kattrådar måste vara de bästa trådarna!
Här är en bild på min katt från höstas:
http://nukeaduke.com/img/IMG_1444.jpg

Hans ända hobby i livet är att väcka mig precis efter jag somnat för att han vill gå ut. Försöker jag släppa ut honom innan jag lägger mig så blänger han bara på mig som om jag är dum i huvudet.

Ha, ha, kattlogik är ett ämne man knappast kan bli klok på. Yes, kattrådar är de bästa trådarna! Skön bild!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

He,he, min katt kan definitivt sätta stopp för överdrivet kelande, har massor av ärr på händerna att påminna mig om det.

https://www.youtube.com/watch?v=_M6zb8CtIpM

Gud vad söt hon är . Men hon verkar i denna sekvens helst vilja vara ostörd. Hon verkade som om hon inte sovit fullt ut. Hon valde närmaste krypin.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Varit utan katten i snart 12 år men saknar pälsbollen än! Har några gamla foton i någon kartong någonstans men det är han i bilden till vänster i favvostolen ute att ligga och ha koll från.

Han hade sina sköna grejer för sig. Som att morsan brukade väcka mig med att "öppna" min dörr så pass att han knuffade upp den själv. Sen hoppade han upp i sängen (vaknade självklart redan där men vi hade vår sak för oss varje morgon) varpå han sen gick upp spann i örat på mig.

Låtsades alltid fortsätta sova varpå han gick ner och körde in tassarna under täcket och pillrade med klorna försiktigt under fötterna på mig vilket "alltid fick mig att vakna" varpå jag löft på täcket och han kutade upp och ner under täcket i positionen "under armhålan" på mig.

Sen på kvällarna så brukade vi stänga ute honom från den halva av huset vi sov i (morsan ville inte snubbla på honom på nätterna). Han sov alltid i min säng på kvällarna, han var inte ofta i samma rum som oss. Men när det var sovadags för oss så visste han jämt. "hopp" ur sängen och gå fot med mig till "dörren" ut i matrummet och andra änden av huset varpå han alltid stannade på tröskeln.

Knuffade man honom med foten så gled han över foten utan "lösenordet" för att få honom att masa sig över tröskeln var att pussa honom i pannan. Sjukt när jag tänker på det idag.

Alla andra saker som han hade för sig som gjorde honom till en "person" (ja. Jag tar i nu!) som jag saknar. Som den att när han låg i sängen och man hoppade ner bredvid honom, näsa mot nos så reste han sig alltid och stretchade, vände sig om och la sig igen så där låg jag kvar med näsan in i arslet på honom helt plötsligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Här är tjejens och min knäppkatt, Link! 3 år idag och har redigt med fluffig vinterpäls. Vi älskar han så mycket och han älskar våra hundar, som älskar han tillbaka. Så mycket kärlek i en flock

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DST:

hade jag haft en katt hade jag terrat söndar han. kaninte låta bli att kela å kela å kela tills de sätter klorna i mig för att säga att det räcker nu

Skrivet av Bascule666:

He,he, min katt kan definitivt sätta stopp för överdrivet kelande, har massor av ärr på händerna att påminna mig om det.

Ni har valt fel katt, min blir på sin höjd irriterad vid kamning och går iväg när man inte får kamma mera, däremot vill hon gärna vara i vägen.

stavfel
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mina kittenz Vader och Xena;

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag skrattade så mycket!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Här är tjejens och min knäppkatt, Link! 3 år idag och har redigt med fluffig vinterpäls. Vi älskar han så mycket och han älskar våra hundar, som älskar han tillbaka. Så mycket kärlek i en flock
http://i.imgur.com/qfJthre.jpg
http://i.imgur.com/AivCyjV.jpg
http://i.imgur.com/b63ZY62.jpg
http://i.imgur.com/Fj9ygWj.jpg
http://i.imgur.com/IWCveVm.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=jC_91ymbB8Q

Kungen av fåtöljen!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Gud vad söt hon är . Men hon verkar i denna sekvens helst vilja vara ostörd. Hon verkade som om hon inte sovit fullt ut. Hon valde närmaste krypin.

Du har helt rätt. Zelda sover typ 16 timmar om dygnet och blir lite vresig när hon väcks spontant.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ni har valt fel katt, min blir på sin höjd irriterad vid kamning och går iväg när man inte får kamma mera, däremot vill hon gärna vara i vägen.
http://ladda-upp.se/files/2015/b176314.png

Mycket trevlig bild! Vad är det för ras? Min Ocicat har attack som första försvar men vanligtvis är hon supersnäll.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Du har vunnit första pris i coolaste kattnamn ever! Tyckte Zelda var fräckt och spelorienterat men Vader och Xena slår allt annat!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Varit utan katten i snart 12 år men saknar pälsbollen än! Har några gamla foton i någon kartong någonstans men det är han i bilden till vänster i favvostolen ute att ligga och ha koll från.

Han hade sina sköna grejer för sig. Som att morsan brukade väcka mig med att "öppna" min dörr så pass att han knuffade upp den själv. Sen hoppade han upp i sängen (vaknade självklart redan där men vi hade vår sak för oss varje morgon) varpå han sen gick upp spann i örat på mig.

Låtsades alltid fortsätta sova varpå han gick ner och körde in tassarna under täcket och pillrade med klorna försiktigt under fötterna på mig vilket "alltid fick mig att vakna" varpå jag löft på täcket och han kutade upp och ner under täcket i positionen "under armhålan" på mig.

Sen på kvällarna så brukade vi stänga ute honom från den halva av huset vi sov i (morsan ville inte snubbla på honom på nätterna). Han sov alltid i min säng på kvällarna, han var inte ofta i samma rum som oss. Men när det var sovadags för oss så visste han jämt. "hopp" ur sängen och gå fot med mig till "dörren" ut i matrummet och andra änden av huset varpå han alltid stannade på tröskeln.

Knuffade man honom med foten så gled han över foten utan "lösenordet" för att få honom att masa sig över tröskeln var att pussa honom i pannan. Sjukt när jag tänker på det idag.

Alla andra saker som han hade för sig som gjorde honom till en "person" (ja. Jag tar i nu!) som jag saknar. Som den att när han låg i sängen och man hoppade ner bredvid honom, näsa mot nos så reste han sig alltid och stretchade, vände sig om och la sig igen så där låg jag kvar med näsan in i arslet på honom helt plötsligt.

Det är smått otroligt hur man kan "bonda" med ett litet fyrfota djur. Har bara haft Zelda i typ två månader men jag skulle sakna henne otroligt om hon försvann.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Mycket trevlig bild! Vad är det för ras? Min Ocicat har attack som första försvar men vanligtvis är hon supersnäll.

Det är en Turkisk Van och hon gillar att kela och kommer och puffar och gnider med huvudet nästan hela tiden då jag är vid datorn och hoppar hon inte upp på tangentbordet så kan man ha turen att hon lägger sig i knät så hon inte är så mycket i vägen.

La till bild
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är en Turkisk Van och hon gillar att kela och kommer och puffar och gnider med huvudet nästan hela tiden då jag är vid datorn och hoppar hon inte upp på tangentbordet så kan man ha turen att hon lägger sig i knät så hon inte är så mycket i vägen.

Nice, har aldrig träffat en Turkisk Van men de ser ut som en väldigt intressant ras. Zelda ligger också vanligtvis i knät på mig när jag sitter vid datorn vilket är mycket mysigt. Hon har en nästan felfri förmåga att undvika tangentbordet vilket är väldigt skönt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du har vunnit första pris i coolaste kattnamn ever! Tyckte Zelda var fräckt och spelorienterat men Vader och Xena slår allt annat!

Jag menar.... Kan knappt lämna mitt hem innan han står där på morgonen

Permalänk
Medlem

Efter att ha fått avliva min kära Hampus, så fick vi skaffa en ny kompis till vår Russian blue.
Valet blev en Ragdoll, då de skulle vara lugna och den bästa innekatten.

Dock blev det nog lite fel i generna på denna, för den visar inga egenskaper som en Ragdoll ska ha, förutom att den blir lealös när man lyfter upp den och lägger sig platt om man puttar till den.
Något värre busfrö än Sasse, har jag inte haft till katt.. även om han då och då faktiskt kan sova.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Här är mina katter.

Från vänster till höger.
Sylvester, Jenka och Sally

Jenka är en renrasig Burmilla de andra två är helt vanliga huskatter.

Jenka close up: http://i.imgur.com/szjPAUc.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul att se allas katter!
Har själv 2 katter
Linus (5 år i juli, svart och vit blandras)
Elviz (runt 6månader, vit med lite inslag av rött, ragdoll)

Det är ganska tydöigt vem som håller sig mest framme.
Linuz tycker Elviz är en störig lite katt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Finns inget som slår känslan av sällskap som man får av katter. Själv så har jag två st som innekatter i min lägenhet. (Jag visste att det inte vore snällt att lämna en katt ensam, så det blev två)

Fick ta över dem av en bekant då hennes nyfödda dotter visade sig vara allergisk.

Honan heter Smulan, Och den svarta (hanen) heter Findus. Bägge är steriliserade/kastrerade.

Permalänk
Medlem

Har alltid haft katt och kommer nog alltid att ha katter, dom kanske inte alltid vill gosa men när dom väll vill då får man inte göra något annat heller och våra barn verkligen älskar våra katter och våra katter likaså älskar barnen

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Mushi Bobo inspekterar vårluften...

Från fototråden!

Bonus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nej nej nej.
Innekatt i sig är inga större problem, men en katt måste aktiveras eller åtminstone ha chansen att aktivera sig själv genom att trakassera sin ägare lite
Att lämna den själv 12 timmar om dagen är snudd på kattplågeri och kommer om du har otur snart att visa sig på möblerna.
En fullösning är ju att ha 2 katter, då har dom ju sällskap och kan härja med varandra när dom är uttråkade.
Men det kräver ju rätt sorts katter, får dom för sig att möblemang är roliga leksaker så blir det ju inte så roligt att komma hem från jobbet...

Kommer från en familj som fött upp katter i mååånga år och har ofta fått hämta katter som blivit snudd på galna av sysslolöshet.
Den vanligaste reaktionen när "kattfan" strimlat soffan är att stänga dörren till det rummet, och snart så stängs nästa dörr, och nästa.
Till slut så får kattstackarn bara vistas i badrummet när den är ensam.

Detta är mitt problem

Hade fram till några år sedan en katt, som blev hela 20 år. Fick tom med honom i Kattliv nr 2014, min lilla Mando. Blandning av en Norsk skogskatt och en Perser, långhårig och jädrigt hårig :p, som döptes till Commando, eftersom han tog kommandot över alla sina syskon, och förkortades Mando

Men tyvärr insjukna han på hösten i cancer och fick sövas (reportaget gjordes på våren). Haft honom genom hela min tonårstid och som många säger... att ha en hatt spinnande i ens famn är något som man saknar. Han var en mycket konstig katt på många sätt också... han älskade att leka med vatten, älskade dricka vatten i duschen eller från kran direkt, ostbågar & lasagne var favoriter (morsan skämde bort honom) och lite sånt udda. Tom så att jag kunde kalla på honom och han kom till en... inte många katter som gör det inte

Jag vill verkligen skaffa en ny liten kamrat, men jag vill också vara säker på att jag inte lämnar honom/henne ensam för länge. Som det är nu är jag hemifrån ca 7-17:30 - 5 dagar i veckan, och därför vill jag inte skaffa en kattunge, då den behöver mer omsorg än det. Samtidigt så måste jag ha en innekatt, då vi inte får ha katter lösa på gården (men jag har en liten terass som katten kan vistas på).

Funderar på att se om jag kan ta hand om en vuxen katt ev. Blir inte samma sak, men om jag kan rädda en från avlivning pga den är hemlös eller så, då känns det som att vi båda vinner på det.

Frågan är då, skulle det gå med de timmarna nämna ovan tror du?

-------

Gamla bilder på min lilla Mando (ena även jag som barn med honom i famnen).

Lagt till lite bidler...