Webbsida med flash på Android?

Permalänk
Medlem

Webbsida med flash på Android?

Min sambo ska läsa en kurs på nätet ("eLearning"), men såg att när hon går in på sidan så tar det stopp med en pusselbitsikon och "This plugin is not supported", så jag antar att det är Flash som saknas.

Finns det någon vettig workaround så att man kan köra en webbläsare med flash på Android idag, eller måste hon köra kursen på sin gamla laptop?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Tommy:

Min sambo ska läsa en kurs på nätet ("eLearning"), men såg att när hon går in på sidan så tar det stopp med en pusselbitsikon och "This plugin is not supported", så jag antar att det är Flash som saknas.

Finns det någon vettig workaround så att man kan köra en webbläsare med flash på Android idag, eller måste hon köra kursen på sin gamla laptop?

Finns ett par möjligheter. Det existerar (eller existerade iaf) plugin till några av webbläsarna till Android som (typ) stöder Flash. I annat fall finns det hela appar som låter dig i praktiken ansluta till en server som kör webbsidan och sedan skickar hela bilden till dig, som en väldigt begränsad Teamviewer-klient. Photon är en sådan app.

Men på det stora hela är det INTE en njutbar upplevelse att köra Flash på en platta, oavsett metod. Det är inte byggt för det, och det lirar oftast inte speciellt bra.

Så; det går om man tvunget vill, men jag skulle rekommendera en laptop. Eller byta lärosäte till nåt som vet vad som håller på med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Finns ett par möjligheter. Det existerar (eller existerade iaf) plugin till några av webbläsarna till Android som (typ) stöder Flash. I annat fall finns det hela appar som låter dig i praktiken ansluta till en server som kör webbsidan och sedan skickar hela bilden till dig, som en väldigt begränsad Teamviewer-klient. Photon är en sådan app.

Men på det stora hela är det INTE en njutbar upplevelse att köra Flash på en platta, oavsett metod. Det är inte byggt för det, och det lirar oftast inte speciellt bra.

Så; det går om man tvunget vill, men jag skulle rekommendera en laptop. Eller byta lärosäte till nåt som vet vad som håller på med.

Ja det var lite det jag var rädd för. Vi får ordna med laptopen eller nåt annat.
Blev rätt förvånad själv också när kursen var baserad i Flash, men jag tror att dom håller på och utvecklar appar för både iOS och Android som ska ersätta de webbläsarbaserade kurserna.

Permalänk
Medlem

Det är fullt möjligt att ladda ner en legacy-version av Flash till Android. Tyvärr så är det riktigt riskabelt då den senaste Flash-versionen för Android troligtvis är flera år gammal. Med andra ord så är det flera opatchade hål som öppnar upp för en massa hyss.

Jag har varit tvungen att använda det och kan iaf säga att det fungerar fint. Jag kan inte rekommendera det, men måste man så måste man.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Ja det var lite det jag var rädd för. Vi får ordna med laptopen eller nåt annat.
Blev rätt förvånad själv också när kursen var baserad i Flash, men jag tror att dom håller på och utvecklar appar för både iOS och Android som ska ersätta de webbläsarbaserade kurserna.

Dolphin browser med något tillägg fungerar prima för mig då jag använde det. Det var ett tag sedan så vet inte hur det är nu. Finns väl annars andra browsers som har stöd för flash.

Permalänk
Medlem

Följ denna guide: http://highonandroid.com/android-howtos/how-to-install-flash-...
Funkar på min Xperia Z1C med Android 5.1

Permalänk
Medlem

Installera senaste Flash mobil version (finns på adobe flash hemsida arkiv) och använd Firefox som funkar bäst med flash webbsidor.
Eller använd Puffin webbrowser som har riktigt desktop flash. Då man kör browsern via cloud.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Dolphin och UC Browser ska klara flash tror jag. Om inte så kör sidan i Skrivbordsläge så löser det nog sig.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7