Permalänk

Steam räknar speltid fel?

Hej jag har ett spel som jag har spelat 6 timmar på ungefär. Jag spelade lite idag och stängde sedan av spelet då hade antalet timmar gått från 6 till 29. Hur kan det vara möjligt? Samtidigt har jag ett spel som har spelat mer än 10 timmar men det är fortfarande på 10? Är detta någon bugg? Det är ju inte jätteallvarlig bugg men det blir svårt att få veta hur mycket man spelat ett spel.
Det står dessutom att de senaste 2 veckorna har jag spelat 60 timmar på just det spelet som totalt har 29 timmar. Och jag vet att jag bara har spelat ungefär 6 timmar för jag har inte spelat det mycket.

Permalänk
Medlem

Skumt. Aldrig hört om eller vart med om detta. Är ju somsagt ingen allvarlig bugg, men lite tråkigt för dom som gillar statistik.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har varit med om samma. Orkade inte ta reda på varför Men ungefär 10-20 timmar av min speltid försvann.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Det kan inte vara så att spelet hängde sig i samband med att du stängde ned det, och i själva verket legat igång i bakgrunden (möjligtvis som en hängd process eller dyl.) och tickat speltimmar? Vilket spel är det vi pratar om?

Visa signatur

i7 6700k
Asus GTX 980Ti Strix
16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

När jag satt utan internet så blev mina timmar på steam konstiga. De räknades inte och ibland kunde det reseta så alla timmar försvann för just det spelet. Vet du om du tappade internet under tiden? Kan vara det som vart problemet.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

När jag fått fler timmar än förväntat så har det berott på att spelet som nämnts inte stängts ned ordentligt, och Steam har fortsatt räkna tid på en process som vägrat dö.

När jag fått färre timmar än förväntat så har det t.ex. berott på jag har öppnat en propertiesdialog på ett spel i Steamklienten för att göra någon ändring, glömt stänga den och sedan starat spelet. Steam har då inte räknat någon tid alls, av någon anledning. Ca 10 speltimmar "försvann" på det sättet för några dagar sedan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Japp, hade 500h+ på tf2 efter att ha varit och rest och kommit hem till min server dator med hl2.exe i Task Manger.

*Borttaget svar på borttaget inlägg*

/Mod

Permalänk
Avstängd

Hoppas jag har samma bug i Arma 3. Det står att jag har över tusen timmar där

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Spelets hängde sig inte när det gick från 6 timmar till 29 timmar. Nu har jag 30 timmar.

Permalänk

Man kan hoppas att det är fel iaf..
2,2k timmar cs och man spelar som en kratta

Permalänk
Medlem

TF2-timmar enligt min profil: 622
TF2-timmar enligt Team Fortress 2 Stats (fortfarande klienten): 261,54

261,54 borde stämma ganska bra om man jämför med timmarna på de olika klasserna i spelet.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

43 timmar på Sakura Clicker här, fråga inte....

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

43 timmar på Sakura Clicker här, fråga inte....

Låter rimligt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Jag märkte av samma problem nyligen med Spintires. Osäker på hur många timmar jag låg på innan, troligen 50-100 timmar men helt plötsligt är jag en bit över 600 timmar:

Rimligt? Nä...

EDIT: Ingen klient som glömts igång eller något, spelet kraschade och efteråt så var tiden grovt felaktig.

Permalänk
Avstängd

Har flera hundra timmar i ett av de nyare heroes spelen för att jag aldrigsätngde av ubisoft playern.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Hahaha steam har räknat fel på speltiden i flera år och jag tror inte att det kommer ändras särskilt snart heller

Spel man inte spelat på länge tappar dessutom ibland sina spelade timmar har jag märkt, men vem bryr sig egentligen ??

Bryr man verkligen sig så mycket får man väl helt enkelt klocka när man spelar...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag märkte av samma problem nyligen med Spintires. Osäker på hur många timmar jag låg på innan, troligen 50-100 timmar men helt plötsligt är jag en bit över 600 timmar:

http://i.imgur.com/NBdLPJG.png

Rimligt? Nä...

EDIT: Ingen klient som glömts igång eller något, spelet kraschade och efteråt så var tiden grovt felaktig.

Wow, 334,7 av 336 möjliga timmar på två veckor. Imponerande

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?